2012. szeptember 6., csütörtök

Tour de Hongrie **** Eger - Bakony

Egerből hazafelé jó lett volna a Zagyván megállni Hatvan körül és dobálni egy kicsit, de néhány rokont is vissza kellett hozznom Budapestre így ez a kaland most kimaradt. Másnap reggel beszéltem a családdal, délután indulnak csak Zalából, még volt időm egyet horgászni. Irány a Bakony, legyezzünk pisztrángra!

Útközben megálltam egy pataknál, gondoltam ilyen tiszta és meleg vízben kell, hogy fogjak néhány szebb domit. Egy híd lábánál szálltam ki, gyorsan magamhoz kaptam a kis Traum River botomat és egy doboz legyet. Tíz percre szálltam ki, hosszabb lett.

Sajnos nem vettem magamhoz telefont/fényképezőt így a képek erről a szakaszról most kimaradnak.  Büszke vagyok a látott domim megfogására. Két fűzfa között volt egy "gyűszűnyi" hely ahol lehetett dobni, a víz közepén egy hosszú hínár telep után a túlparton lévő folyosón ettek a halak. Na nekem oda sikerült "bevarázsolni" a szárazlegyemet, melyet egy 25cm körüli domi vett le. Meg kellett állapítanom, hogy van itt lehetőség s méltatlanul hanyagoltam ezt a szakaszt.

Kicsit feljebb mentem és készítettem néhány képet a vízről. Ha a víz kezelője lennék,  mepróbálnám pisztrángosítani ezt a szakaszt. A fákkal fedett részeken igazán hideg volt a víz és a kövek közt volt elég kaja is.
igazi pisztrángos víz lehetne... hűvös volt a víz

én benne "látom" a sebest

kaja van, lehetne turbózni
Tovább álltam a kedvenc vizemre, nem voltak nagy terveim. Nem akartam hosszú szakaszt végighorgászni sebesek reményében.Inkább arra voltam kíváncsi, hogy milyen élményeket rejt a patak ha egyszerűen "csak" horgászom. Azt már tudom, hogy sok sügeret lehet itt fogni. Sajnos nem nőnek meg mert domikkal, sebesekkel és egyéb halakkal kell versenyezni a táplálékért, s az élettér is beszűkült az alacsony víz miatt.

A sügerekben nem kellett csalódnom, kb 100-150m szakaszt hogásztam meg alaposan, itt most számoltam egy ideig a sügereket. Harminc után azonban feladtam, majd egyszer veszek egy számlálót :). Lassan tényleg úgy lehetne reklámozni, hogy az ország legjobb csapósügeres vize, de sajna a méret az igen kicsi.
nimfák működnek

van aki ekkora wobblert rak fel :)

bodorkák is jöttek
Azért ritka az az alkalom, hogy az ember pisztráng fogás nélkül kénytelen elhagyni a vizet. Nekem végre sikerült egy szebb példányt is megakasztani és egy pillanatra a fényképező gép elé invitálni. Sajnos az idei legnagyobb meg sem közelíti a tavaly fogott halak métretét. Remélem lesz elég víz és kaja, hogy jövőre már 30 cm körüli sebesek küzdjenek a horgon.

óvatos kiemelés

Pampalini sebese
Végére néhány kép mely bizonyítja, hogy a vizeink minősége mennyit javult mióta szaporodnak a szennyvíztisztító telepek s a mezőgazdaságban is környezetkímélő műtrágyákat használnak.
szép nagy rák

a sebeseknek vele is meg kell küzdeni az élettérért
Remek napot zártam ezen a meleg nyári délelőttön, csodálatos környezetben, senki által nem zavartatva lehetet űzni kedvenc hobbimat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése