2011. április 25., hétfő

Húsvét Vasárnap a Gyöngyösön




Gyöngyös patak
A Legyező OB után némi csalódás volt a Gyöngyös-pataki teljesítményem, a nulla halat nehéz megmagyarázni amikor néhány nappal előbb tettek bele jócskán sebest. Mivel hétvégén Zalaegerszegen töltöttük az ünnepeket, arra készültem, hogy egyedül vágok neki a pataknak. Szombaton kiváltottam a másnapra érvényes napijegyet ( 2300 Ft ) és már időben lefeküdtem, hogy a hajnali napsugarak már a parton találjanak.


Hala Istennek egy eseménytelen autóút utan már hajnali hatkor a patakban álltam és az első haltart helyeket kerestem. Természetesen meg volt az első leakadás is, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A horgászatot folyásiránynak megfelelően lefele kezdtem és egy súlyozott nimfát kötöttem fel. Talán kissé sok időt töltöttem el az első gödörnél ( kissé sötét volt még, mert a dioptriás poláromat már hajnalban feltettem :) ), de bíztam a nimfámban és a sikerben. A huszadik leengedésre már oda is vágott a sebes és rövid fárasztas után meg is lett az első nimfás pisztrángom.
Első nimfás 6:30 ?

Rá kellett jönnöm, hogy a víz közepén állva bot, szák, hal es fényképezőgép nem a legjobb kombináció egy szép és élvezhető képhez ( ja és tehetség és/vagy segítség is kellene.... ).
   
Egy jobb kép a sok béna közül
                             
s még egy
Hamar feladtam a nimfázást, jobban bíztam a csodálatos whooly bugger-ekben, melyekből volt nálam fekete, barna, naracssárga sé fehér is. Rengeteg halat fogtam, sok kapásom volt amit vagy a halak vagy én rontottam el.

Egyre céltudatosabban kerestem a lehetséges helyeket, s egyre jobban es pontosabban dobtam el a csalimat. Természetesen ahogy nőtt az önbizalmam úgy jöttek a hibák is egyre-másra. A nap végére elfogytak a sötét WB-ek, maradt a fehér és a naracs színű, de itt már nem volt annyira eredményes a peca.

Amire igazán büszke vagyok a rengeteg pisztráng között sikerült egy kedves domit fognom. ( Egy hete felfedeztem egy  olyan részt ahol egy kisebb domi próbálta leszedni a nagyobb nimfámat, most is elsétáltam addig, egy domi reményeben).  Na most megkerestem ezt a részt és az első dobásra csak rámozdult egy kicsi, de a másodikra egy szebb pédány startolt rá a fehér WB-re.   

A jutalom domi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése