2013. június 2., vasárnap

Sbirolino - home made 1.0 :)

A múltkori nehézségek után azt a tanácsot kaptam a barátaimtól, hogy használjak Sbirolino-t. Ez egy vizigolyóhoz hasonlít, de ezek fix súlyt adnak a szerelékünknek ( nem kell vízzel töltögetni ). Ezzel a módszerrel könnyen  el tudjuk juttatni a könnyű legyeinket, twisztereinket, apró wobblereinket jóval nagyobb távolságba, mint amire egy UL bottal képesek lennénk. A szerkezet átlátszó, így nem zavarja a balinokat és a tavi pisztrángokat. Gondoltam , ha ezeknek a halaknak megfelel a módszer, akkor a kényes domiknak sem lehet kifogása ellene. Bővebben például a Balzer katalógusban lehet erről olvasni ( itt ) vagy a Youtube-on van néhány videó ( itt és itt ).

Már csak egy gond volt, be kellett volna szereznem egy ilyen eszközt a következő napig. Nem egy ismert módszer és eszköz, így a közelemben levő két nagyobb horgászboltban sem találtam ilyet. Ekkor úgy gondoltam, hogy összedobok egy hasonló eszközt.

Vettem két 6gr-os csepp alakú úszót ( nem tudom a megnevezését, nem ismerem a békéshalas módszerket ), otthon volt a texas rig-ekhez ólmom, s kötöttem néhány legyet is. Az egyik úszót lecsiszoltam, míg a másik maradt fekete. Az antennát mindkét úszóról letörtem, majd pillanatragasztóval ragasztottam az ólmot az úszóhoz. 


 Az alsó antennához ragasztottam egy vezető csövet, így csúszóra tudtam szerelni a "cuccot".




Megütköztettem egy cérnával az hand made sbirolinomat, s a cérna mögé egy egyszerű nedveslégy került.



Valami híja van azonban ennek a felszerelésnek, mert a próbák során a legyem állandóan felcsavarodott a volt úszóra. Ha talán súlyoztam volna a legyem, akkor az is kap elég lendületet, s így nem csavarodik fel.

Nem fogtam vele halat... ahova szántam ott nem napoztak a dmik, így csak dobáltam a cuccot. Minden kicsévélés után melós volt a feltekeredett legyet lefejteni az úszóról, így ez az első másolás nem volt sikeres... Szóval ezt nem érdemes még otthon így megcsinálni, főleg ha belegondolunk , hogy néhány száz forintba kerül a termék ahol kapható.

Lesz erről módszerről és termékről még szó ezen az oldalon. Nem garantálom, hogy megcsinálom a 2.0-ás változatot mert a gyári termékek a néhány százas árkategóriába tartozik.





1 megjegyzés:

  1. Szia Pali!

    15 évvel ez előtt a horgászújságokban voltak olyan műlegyes módszerek, amelyek vízigolyót használtak műlegyes horgászathoz pld. balin horgászatához. Napjainkban is találni ilyeneket a neten, ahol patakos pisztránghorgászathoz használják a dolgot.
    A tengeren, Görögországban majdnem minden helybéli horgász úgy horgászott apróbb műcsalikkal távolra, hogy vízigolyós cuccal dobta a műlegyes dobótávon jóval kívülebbre a szerelékét és ott mozgatta a távolban apró gumicsaliját, élőhalát.
    Fogtak is jobb halakat is olyan messzeségben, amit sima műlegyes felszereléssel nem lehetett megdobni a táv tekintetében.

    Üdv.
    I.J.

    VálaszTörlés