2013. június 5., szerda

Akkor horgászom mikor jól esik :)

A Balatonra indultam ma reggel, de nem vettem komolyan az időkép előrejelzését, mert itthon olyan szép reggel volt. Azért a rövidujjú póló mellé beraktam egy soft-shell kabátot is, s nem bántam meg. A táci lehajtó után már borult volt az ég és esett az eső. Ez kitartott akkor is, mikor kifizettem a bérelt csónakot, bíztam a javuló időben.

A kocsiban összeraktam a szokásos "medveölőt" :) : Megaforce, 6-os nano, alul kopyto 2,5gr-os jigen + DS horog és 4cm-es gumicsali. Majd egy órát kellett az autóba ücsörögnöm, mire alább hagyott az eső,s már csak szemerkélt. Még kivártam, ezért csak a partról horgásztam s zargattam a kis sügereket. Ekkor csak a DS gumira volt érdeklődő, a 10cm körüli példányok nagy ügyességgel gyömöszölték a szájukba a gumihalat. Jó szórakozás volt, de nem ekkora sügerekért jöttem.

Csónakba szálltam, mikor úgy tűnt nem lesz már komolyabb utánpótlás az égből ( folyamatosan szemerkélt az eső, de ezt bírja a kabátom. Kis testedzés után már ott állt a csónakom, ahol a nagyobb csapókat sejtettem.

az első szebb példány még kopyto-ra

 Az első szebb példány után váltottam a legkisebb Mann's gumihalakra és a 4gr-os jigekre, mert itt már több, mint 2m volt bőven a mélység. A halak is beindultak, cincálták a gumit rendesen. Ekkor már 15-20cm közt volt az átlag méret, de szerintem 20cm fölé nem ment a képzeletbeli mérce. Szinte mindegyik halnak hordó hasa volt, látszik jól érzik magukat ebben a környezetben.

átlagos csapó sügér

mindig lehet rájuk számítani


Sügerezés mellék halaként be-beesett egy-egy kősüllő vagy méreten aluli süllő is. Sajnos nem voltak elkülönülve a halak, így nem lehetett szelektálni köztük. A kövesek kapása teljesen különbözik a csapó cincálásától, így több halat meg sem akasztottam, hanem hagytam elmenni a kapás után. Azért volt egy-két olyan ütés, amire reflex szerűen bevágtam. Ennek eredménye lett ez a szép köves, mely farok nélkül kb 40 cm ( a botommal is fényképeztem, aminek a nyele 38cm ).
legnagyobb kövesem
Mire kisütött a nap és javulni kezdtek a körülmények, nekem mennem kellett. Még egy utolsó dobás, s utolsó csapó... De biztosan vissza térek még, mert végre igazán aktív horgászatban volt részem...
utolsó halam

PS) a képek mobillal készültek, elnézést azoktól akinek bántja a szemét :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése