2013. június 18., kedd

Belly, popperek,nedvesek,fekák....s egy amur :)

Mit kívánhat magának az ember apák napjára? Biztos van aki egy láda sört vagy piros Ferrarit  kért volna, nekem elég volt egy kis kimenő. Szombat délután hívtam egyik érdi legyes kollégámat ( neki is van már egy belly boat-ja ), lenne e kedve hajnalban D1-re menni. Jól emlékeztem, hogy Ő még feketesügér szűz, így nem kellett nagyon kapacitálnom. Este felfújtam a belly-t ( egy ALDIs 3000 forintos elektromos pumpa keményre fújta a csónakomat 2 perc alatt !!! ), a zsebekbe raktam fekás és nedves-legyes dobozaimat, vastagabb tippeteket, úszó és inter zsinórral töltött legyes orsót + a 8as botomat.

Fél ötkor találkoztunk egy benzinkúton, s hajnali ötkor már a vízen voltunk. A nap már rásütött a tóra, de még a nád töve árnyékban volt. Itt volt az idő bevetni a poppereket ( ezek nem a sajátjaim, vettem még ezeket).

első popperes halam, még egy követte


Tamás is megfogta első fekáját 
 Amint jött fel a Nap, úgy tűnt egyre kevésbbé hatékonynak a popper ( vagy én voltam egyre bénább ). Az őrjáratozó fekákat már nem érdekelte a béka utánzat , Ők már a kishalakra vadásztak. Ekkor sikerült egy kisebb őzszőr streamerrel becsapnom a harmadik halamat is. Tamásnak a montana jött be, így én elővettem a kedvenc kis fekete nedves legyemet, hátha itt is működik. Meglepetésre az amúrokat jobban érdekelte ez a légy, pedig köze sem volt hínárhoz. A felszínen lassan, szaggatottan húzott legyemre többen startoltak, mintha domik lettek volna :).
komoly kirohanásokat tett

a benyelt légy
 Aztán megfogta ez a kis légy az első feketesügerét is, lassan a WB mellett ez lesz a második légy amiből mindig lesz nálam...
látott halat fogtam léggyel

visszaengedés

búcsú

pá-pá

nem siet

lassan el...
 Délre hazaígértem magam, így 10:30-kor vissza kellett indulnom. Egyben lenyomni egy nagy etapot a bellyvel nem egy egyszerű fizikai teljesítmény, lassú és unalmas. Mielőtt kikötöttem volna, láttam még néhány vöröst napozni, rájuk dobtam s a bevágánál a 8-as botom meg is reptette szegényt :(.
univerzális a légy... 1 nap 3 halfaj
Amit eddig szerettem a feketesügér horgászatában az az igazi vadászat. Közel lopózni hozzá s kifigyelni a viselkedését ( mire vadászik, hol vannak a területének a határai, mennyi idő alatt jelenik meg egy adott helyen s ott hogyan viselkedik ), majd a rejtek helyről megpróbáljuk horogra csalni. Sajnos a belly-ben ülve ez a magaslati előny elvész, s sokkal idétlenebbül mozgunk a hal közegében. De ha az ember egyszer rájön a titokra, akkor biztosan ki lehet azt az előnyt használni, hogy olyan helyeket is meg lehet dobni ami partról elérhetettlen.

1 megjegyzés: