2013. június 3., hétfő

Első belly boat-os halaim, városi peca

Szombatra beszéltem megy egy kis városi pecát Lali barátommal, de most jobban készültem, mint a legelső alkalommal. Ha rövidet tudsz csak dobni, told meg egy belly-vel. Péntek este felfújtam a belly-t, s mikor ledöntöttem a hátsó üléseket a kocsimban, pont el is fért a cucc :). Szépen bekészítettem két pergető és 1 legyező botot, kötöttem elég fekete nedves legyet ( tapasztalataim szerint igen eredményes ). Egy szó, mint száz: a felszereléseim instant állapotban várták a hajnali indulást.

Hajnali ébredés ( reggeli, kv, fogmosás ) után még be kellett ugranom a szörftárolóba ( Agárd ) , mert a mentőmellény nélkül nem akartam a vizirendőrség előtt "kelletni" magam. Elsőnek érkeztem a partra, borult égbolt és szélmentes idő fogadott.

Egyedül nem akartam kockáztatni a meredek parton a belly-vel ezért az első körben balinra dobáltam. A víz felszínét csak az én wobblereimnek a csobbanása, s gyűrűk fodrai törték meg. Sehol egy rablás, sehol egy fordulás. Lassan a snecik elkezdtek reggelizni, de a balinok továbbra sem jelentkeztek. Mivel láttam pár kószáló domit, gondoltam léggyel látványos lesz a mai nap. Ekkor befutott Lali barátom is, aki úgy gondolta, hogy már minden halat megszurkáltam mire Ő is leér. Nem így történt...

Legyes botra váltottam és a túlsó partot vallattam, míg a barátom apró wobblerekkel próbálkozott a part menti kövezésen.  Én a túlsó parton a partvonalat dobáltam meg, szépen haladtam lassan előre. Kicsit zavart a kerékpár út mellig érő kerítése nem mondom, de azért lehetett dobni. Sajnos itt nem lehetett kúszva megközelíteni a partot, nyílt sisakos küzdelem folyt köztem és a domik közt. Ha jól sikerült a dobás, akkor lekövetés volt a jutaloma, semmi több. Ám az egyik befolyó ( sok befolyó van, remélem szennyvíz egyik sem ) alatt végre megfogtam az első halam ( addig Lali már fogott egy bónusz kövest ).


elsőnek szép
 Mivel a nap is kisütött, rohantam vissza a "tuti" helyre , ahol a napokban többször is összeverődött a hatalmas csapat bent középen. Sajnos nem látszott a magas partról semmilyen csapat :( . Ha már összeraktam a cuccot, s Lali is itt van ha segítség kellene, nem volt kifogás és vízre szálltam. Egy kisebb csapatot megtaláltam a túloldali nádfolt környékén, s szépen szedegettem a 20-30cm-es domikat a nádból.

egyike az első belly-s halaimnak
Nagyon élvezetes kis peca volt, de egy óra múlva kikászálódtam, mert nem illik így különvonulva horgászni ha az ember baráti társaságban van. Megbeszéltük, hogy elindulunk "felfedezni" az alsó szakaszokat is, s a sügerekre koncentrálunk a kissé inaktív domik helyett ( pergetve, partról ez volt a benyomás ). Lali gyorsan fogott két szép kövest, így tovább kellett állnunk. Majd mindketten fogtunk egy-egy micro sügért is. Nekem már alig volt hátra a pecából, így én gyorsítottam a lépteimet, míg Lali kitartott egy hatalmas látott domi kergetése mellett. Egy híd alatti befolyónál több 20+ os domi bandázott, azokból még sikerült fognom pergetve párat, majd fájó szívvel leléptem.

Jó tudni, hogy ebben az őszi nyárban van egy olyan hely ahol a vízállás mindig adott, semmi nem zavarja be a vizet és a halak is elég aktívak egy kellemes horgászathoz. Azért egy vizi alkalmatosság nem árt, ha az ember "sok" halat akar fogni. A vízen töltött 1 óra alatt több halat fogtam , mint az összes többi parton töltött időmben. A belly a vízben gázolás élményét adja egy "álló" vizen, s meghosszabbítja a karodat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése