2012. május 5., szombat

1,2,3,4,5,6,7

Szombat hajnalban irány a Balaton, még mielőtt bejön a DNY-i szél, kicsit korán keltem. Vízben gázolva, legyezve szerettem volna megfogni az idei első balinokat. Fél órát voltam a vízben mikor kizavartak, hogy fürdési szezonban nem lehet horgászni a strandon. Ekkor még nem volt hajnali hat óra és az őrön  kívül nem volt 5km-es körzetben ébren senki, talán csak az aki a disznókat és a tyúkokat etette :) . De a szabály az szabály...

Elmentem a másik irányba, ott is hasonló a víz, de ott lehet horgászni. Kezdett feltámadni a szél, láttam a küszrajokat ( keszegék javában ívnak ) de sehol egy rablás. Így ment ez sokáig, mikor az első rablást észrevettem. Partról próbáltam becserkészni a halamat, többször rontott a koma mire sikerült megakasztani az első idei balint!
végre!

kis csodálkozás

a markolat 26cm, a hal talán 35cm


a légy

Semmi mozgás e halon kívűl, elsétáltam a móló spiccre hátha ott rabolnak Őkelméék. A kikötő belső kövezésén már ívtak a küszök, jövő héten nagy tüzijáték lesz!! Sajnos olyan szembeszél fogadott, alig lehetett eldobni a legyet 4-5 méterre.. hát ezt a módszert nem erre a távra találták ki. Irány az autó, keresünk pergető botot és csalikat ( nagyon nem kellett :) ).

Magamhoz vettem néhány 6cm-es thrill-t, még régen vettem sajnos nem voltak átszerelve 1 ágú horgokra ( másfél éve nem balinoztam pergetve ), ellenben a második hármasra volt egy kis "toll" kötve, hogy jobban csússzon :). Elkövettem a nagy sietségben ( elméletileg 9.00-re ígértem magam haza ) egy majd végzetesnek bizonyuló hibát, a fogómat nem vettem magamhoz ( szakáll nélküli horgokhoz vagyok szokva... ). Még szerencse, hogy a spicc közelében volt egy spori aki kölcsön tudott adni egyet, mert a következő órában bőven volt rá szükszég :).

az első thrill áldozat, a lábam alól

talán a második?? szintén közelről


fárasztás
 
nem is olyan nagy az a 6cm

menne már, s vinné a csalit is
 
a végén már csak messziről jöttek

a fogó gazdája néha fotózott is

fárasztó

 A tüzijáték 1 órát tartott, biztos lett volna még több hal is ebben a pecában, de ha időben elindulok akkor szinte az egész nap a családé lehet. S így tuti elengednek vasárnap szörfözni is, talán akkor már egyenletesebb szél lesz.

Jó móka volt, eddig soha nem okozott a Balaton csalódást, de biztos nem lesz mindig így. Addig is élvezem a szerencseszériámat és nem törődök vele, hogy mikor jön el az első NFLS napom.

8 megjegyzés:

  1. Bár beszéltünk, de itt is: Le a kalappal ! Nem semmi eredmény ez ! :)

    Üdv.
    kareszoft

    VálaszTörlés
  2. Nagyon megy ez neked, Pali barátom! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. megfogtal... ez a delkeleti csucsok... Aliga

      Törlés
  4. Nekem csak 6, de azért is lenyomlak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén kívánom !! de ha hétvégén Zalába megyek, akkor növelem a különbséget a domik frontján :)

      Törlés
  5. Szép meló! Még csak a képeket néztem.

    VálaszTörlés