2012. május 21., hétfő

4. hétvége a Balatonon

Szombat reggel egy barátommal találkoztam egy balatoni mólón, engem csak reggel hat után engedtek be, addig Ő megpróbálkozott egy gázlós balin pergetéssel. Mikor találkoztunk még senkinek sem volt balinja, a tükörsima vízen sehol egy járőröző hát. Sehol egy rablás pedig már megjelentek a küszök is, bár közel sem akkora mértékben, mint két hete.

Mivel nem volt értelme tovább balinra dobálni, megmutattam a barátomnak , hogy milyen is a drop-shot csali és miként kell vezetni. Az Ő botja ezen kis DS csalik vezetésére nem volt megfelelő, így kölcsön kapta az én botomat, mely sokkal érzékenyebb volt az Ő leglágyabb botjánál.

Az én kis pulse botom sem igazi drop-shot bot, de azért el lehet vele dobálni míg nem találok egy jó botot erre a módszerre.


az első DS hal egy köves
Mivel a 4. szombatot töltöttem el ezen a mólón egész jól látstzik, hogyan cserélődött le a halállomány ezen rövid idő alatt. Az első alkalommal szép naphalakat, kisebb sügereket és egy kövest fogtam. A következő hétvégén nagyon belenyúltam a  balinokba  .Talán még lehetett volna több is, ám jobbnak láttam nem abajgatni Őket, mert az élmény már így is megvolt. A  harmadik hétvégén   már többségben voltak a kövesek, de még nem haladták meg a kritikus szintet.

Ellenben ezen a hétvégén bárhova mentünk és bárhova dobtunk, csak köves jött. Levittük a csalik méretét minimálisra, de sügér nekem nem jött. A barátom ellenben két sügeret is fogott, ebből ez volt a legszebb.

az első sügér volt a legszebb
Egy öreg gilisztával három sügeret fogott, s mikor elment ( a halakkal .... ) beálltam a helyére, hátha megtörik az átok. Sajnos ott is köves jött, meg voltam átkozva. Így nem maradt más hátra idő előtt elhagytuk a helyszínt , mert nem lett volna etikus tovább próbálkozni. A barátom kapott jónéhány DS csalit, hátha elindul a lejtőn és elhagyja a nagyobb csalikat és merevebb botjait.

Azt hiszem leállok a balatoni horgászattal a kősüllő tilalmi idejének a végéig ( ne feledjük, az országos horgászrendtől eltérően a Balatonon június 31.-ig tart !! ) vagy csakis balin csalikkal leszek felfegyverkezve, nehogy elcsábuljak egy sügerezésre, melynek a "járulékos hala" a kősüllő .

Nem hagyott nyugton a sikertelen sügerezés , ezért hazafelé beugrottam a Velencei tóra , de ez már egy másik történet lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése