2012. május 12., szombat

Azok a fránya balinok....

Fél hatkor érkeztem meg a Balatonhoz, de a kikötői portaszolgálat azzal fogadott, hogy csak reggel hat után lehet beengedni a horgászokat. Azt hiszem a hajnali balatoni balinozásoknak ezennel vége, jó lesz a Velencei-tó is egy betlire.

Tükörsima víz és iszonyat mennyiségű kishal várt rám. Gázlócucc és #8-as bot , írány a víz mely most melegebb volt mint a levegő. Alig voltak rablások , sajnos balint nem, csak magamat fárasztottam... Meguntam és el is fáradtam, az en dobótechnikám még nem alkalmas arra, hogy órákat hosszú dobásokkal töltsek el ( még most is sajog a jobb vállam ).

Feladtam a legyezést és kezembe vettem a pergető botot. Reméltem lesz újra tüzijáték, s majd jó képeket teszek fel ide emléknek.

Rengeteg küsz gyűlt össze a kövezésen, de még nem indult be az ívás. A tiszta vízben rengeteg őrjáratozó balint láttam, gondolom Ők is enegem. A küszök mérete kisebb volt mint a 7cm-es thrill, s a tükörsima víz is ellenem volt. Nem volt mit tenni, átszereltem egy természetes festésű kicsi jigwobblerre. Ezt lehet megfelelő tempóban vezetni, s méretben is passzolt a küszökhöz.

A felszín közelében nem sikerült kapás kicsikarnom, gondoltam leengedem a csalit vízközt. Itt volt néhány sügér lekövezésem ezért lassabban lent vezettem a csalit. Elsőre egy köves csábult el, majd a spicc másik oldalán egy méretes csuka.
ez bizony egy köves

 
meglepetés csuka, az első balatoni nekem
méretes, idén az első
 Ennek a csalinak van jópár tulajdonsága:

- hasonlóan lehet a fenéken ugratni mint egy gumicsalit
- a csali előtt van egy fém előke szóval csukaálló magában is, s ezzel jól el lehet vezeni a kövek,növények közt
- lassan húzva nem veret túl, de gyorsan tekerve villantóként működik

Ezen tulajdonságok ellenére sem sikerült azonban balint fogni vele, pedig a polár mutatta a halakat. Sajnos a múlt heti örömpeca nem ismétlődött meg, vagyis nem a balinokkal.

csípték ezt a csalit
A móló külső kövezésén sok sügér mutatta magát, itt tovább próbálkoztam. Azonban itt is két kövest sikerült "csak fognom".  Lassan végetért a peca, ha az ember "mindenhol" csak tilalom alatt levő halat fog akkor ideje lelépni, most a balinok nem adták meg magukat ( nem volt már meg a holografikus thrill, lehet ez volt az oka ).

A móló kanyarulatában egy öreg gilisztával szép sügereket fogott ( s sajnos tartott meg ), így ott megpróbáltam újra egy kis nymph-val sügeret fogni. Elsőre le is verte egy kis duci 15cm-es darab, fényképre nem pazaroltam az időt, útjára engedtem. 

Jó napom volt újra, mikor a köves szabadul igazi örömpeca lehet majd ha addig nem hordják haza a "tapasztalt horgászok".

ps) a 4. kövesről már képest sem készítettem, csak elengedtem.. úgy viselkedett mint egy pér, ott hesszelt a lábamnál... gondoltam csinálok vízalatti képet a halról, de nem akart elmenni, pedig a lábammal is dobbantottam... a videó készítése után megnoszogattam a spiccel erre kényelmesen elúszott

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése