2012. július 25., szerda

NFLS I. , NFLS II.

Nagyon elmaradtam a irassal ... igyekszem potolni , de mire otthon gep kozelbe jutok mar nagyon keso van. A mult heten Badacsonyban voltunk a csaladdal 1 hetet, toltok majd fel kepeket halakrol es uj vizekrol.

A heten eddig ket NFLS-t sikerult osszehoznom melo utan. A szolunaris tablazat sem mutatott semmi jot, az idojaras sem tunt kedvezonek, de azert menni kellett ha mar estenkent volt szabad idom. Kedden melo utan a Velencei tora ugrottam ki, balinokat szerettem volna fogni. Az elso kikotoben azonnal lattam egy jarorozo balint amint a felszinen cirkal, de nem volt rablas. Szepen megszortam a hal kornyeket, de nem reagalt a csalikra amit nem ertettem. Amint korbejartam a kikotot, kiderult miert nem. Egy boven tenyeres, serult dever cirkalt a kishalak kozt s neki dobaltam kitartoan a thrill-t, savage gear-t :).
Kikotorol kikotore jartam a deli partot, csak szorvanyos balin rablasok tortek meg a felszint. A keszegezo horgaszok is panaszkodtak, alig fogtak valamit.

Szerdan melo utan D1-re neztem ki. Este hat utan ertem ki, logott az eso laba es enyhe deli szel fujt. Mivel a viz lehult, most sokkal szebb, tisztabb volt.  A   2-3-as osszekotonel akartam kezdeni, de mar foglalt volt. Itt talalkoztam egy szimpatikus sraccal , beszelgettunk a horgaszatrol es kiderult olvassa ezt a blogot  ( udvozlet innen is :) ). 

Mivel sugeret nem igazan lattam cirkalni , megprobaltam balinokat fogni. Elneztem a kis kettesre, de meglepo modon eleg sokan horgasztak, igy korlatozott volt a parti horgaszat ujfent. ( Hiaba vettem egy belly-t, ezekre a villam horgaszatokra nem eri meg oszerakni, mert a 2*10 perc a szerelesre ertekes idot vesz el a rendelkezesre allo 2 orabol ). Meg a gazlo cuccba sem oltoztem be, egyszeruen szantam a beoltozesre forditando idot, s ebben a paras melegben a lelegzo nadrag sem egy kellemes viselet...

De hat eleg a magyarazkodasbol, sem a balinokat sem a fekakat nem talaltam meg vagy rosszul vezettem az eddig mukodo csalikat? Lenyegtelen... Talan ha finomitok kicsit es drop-shotra valtok akkor tudtam volna fogni a 20cm alatti/koruli peldanyokbol, de ehhez nem volt kedvem. Igazabol tanacstalansagot ereztem, merre keressem a halakat, mit tegyek fel?

Ket nap alatt sikerult ket betlis horgaszatot osszehoznom, de mint Aurel baratom szokta volt mondani: Mi nem akkor horgaszunk mikor idealisak a feltetelek, hanem mikor idonk van ra. Bar tegnap igazabol en is csodot mondtam, nem tudtam megtalalni a halat es a jo csalit sem tudtam megfeleloen talalni. A srac aki beallt a 2-3as atfolyohoz ebben az idoszakban fogott 1-2 sugeret mert kitarto volt ( hitt a helyben, ami mondjuk nem nehez :) ) es folyamatosan valtoztatta a modszereket es csalikat. Nekem nem volt turelmem egy helyre beallni es folyamatosan cserelgetni a csalikat, igy ki sem derult, hogy most mi mukodne igazan... De hat ezek a "villam" pecak errol is szolnak. Vagy belenyulsz es akkor te vagy a "kiraly" vagy egy meretes betli veri szet az onbizalmad....

Na en kaptam a pofonokat a heten rendesen :)

4 megjegyzés:

  1. Az ilyesmi csak erősíti a lelket, Pali. :)
    Ahogy írtad, nem ideális időjárás mellett még többet kell keresni a halat, ahhoz meg nem árt a belly, a beöltözés, azaz nélkülözhetetlen az idő...
    Olvastam egyszer egy profi véleményét, aki azt mondta, ha kinéztél egy helyet, úgy kell meghorgászni - rászánni a hely megfigyelésére, a módszer megtalálására az időt - mintha akkor kezdődne kéthetes szabadságod. És ez akkor is igaz, ha az az utolsó 10 perced aznap... Szóval fel a fejjel. Majd legközelebb!

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Pali!
      Én voltam akivel találkoztál a vízparton az átfolyónál :)
      Legközelebb csinálhatunk egy közös pecát ha van kedved :)

      Üdv: Robi
      kispalr@yahoo.com -on elérsz

      Törlés
  3. Hajrá Pali!
    Egy belly teszt bejegyzésre buzdítalak. Ha van rá érkezésed, akkor ne fogd vissza magad.
    2000-3000 karakter a minimum... :-D

    VálaszTörlés