2012. július 25., szerda

Badacsony és könyéke

Köszönöm a türelmet....

Egy hét szabi Badacsonyban, tökéletesnek tűnik ( jó szállás, vendéglátás példás, jó borok, Balaton ). Sajnos ez a hét nagyon szelesnek tűnt, így hanyagoltam a legyezést ( a biztonság kedvéért magammal vittem a kisebb Traun River-t a patakokra ). Sajnos szörföt sem vihettem, mert 4 kerékpárt vittünk így csak meredten bámultam a vitorlásokat és szörfösöket. Szerencsés voltam mert megjött a törött Pulse ikertestvére, így az univerzális bot a patakos sügerektől a balinokig mindenre megfelelő botot tudtam vinni.

A szabi szerencsére egy hétfő reggeli szörfözéssel indult a Velencei-tavon, szóval egy szavam sem lehetett a családtagjaimra.

Kedd délután a gyerekeknek szerveztem egy gyerekhajós programot ( sajnos igen pocsék, ha valaki ebben gondolkodik, felejtse el a balatoni hajózási monopendelóliummal rkező állami cég szolgáltatását ), én meg célba vettem a kikötőt. A viszonylag nagy szélben egy kapásig jutottam, a bokorugróra szerelt savage gear sajnos nem akadt jól.

Szerda reggel támadtam a kikötőt, de már az előző délutáni beszélgetéseim során a helyi horgászokkal megerősítette bennem azt a véleményt, hogy sok jóra nem számíthatok. A kövezésen kezdtem a nádas mellett is így haladtam a spicc felé. Fent hagytam az előző napi savage gear gumicsalit, mert ezzel csere nélkül lehet a felszínt, a vízközt és az ajzatot meghorgászni. Minden beállásnál fent kezdtem, majd haladtam a fenék felé.

jól indult ...

ha hagyom, begyűri
A helyi erők kérdezték, mit fogtam? Egy süllőt.... Hol van? Hol lenne? A vízben...

Egy öregúr csapkodta a spiccen a vizet, volt rablás is. Fél órát kellett várnom, mire az öreg megunta bulit és kezdet átszerelni békéshalra. Én a rablásokat látva, átszereltem Salmo Thrill-re nem akartam elszalasztani a balinomat újra. Harmadik dobásra meg is fogtam Őkelmét, s lassú fárasztás következett, nem szerettem volna elengedni fotózás előtt.
balatoni egyen balin 2.1kg
Nem volt több rablás, a kőszórás is kezdett megtelni így boldogan mentem vissza a szállodába reggelizni.

Másna p a szigligeti kikötő volt soron, s biztonsági tartaléknak az Eger víz és a Tapolca patak azon szakaszai melyet lehet a balatoni jeggyel meg lehet horgászni. Sajnos reggelre bejött az erős déli szél, az első egy órában nulla rablás. Gondoltam, ha még patakozni is szeretnék akkor most már indulnom kell. A Tapolca patak iszonyat tiszta, ellenben igazi dzsungel bőrig áztam a hajnali harmatban. Az Eger víz szintén nagyon benőtt, de ez a víz sokkal fedettebb és a Balatonhoz közeledve csatorna jelleget ölt.

Csak sügeret fogtam, domit és más halat a reggeli órákban a 71-es út alatt nem láttam. Ízelítőül néhány kép a sügerekről a teljesség igénye nélkül, ha valaki egy jót szeretne sügerezni azoknak bátran ajánlhatom ezeket a vizeket ( gondolom a közeli Lesence patak is hasonlóan szép sügereket rejt). Biztosak lehetünk benne, hogy Szigliget környékén a Balaton sügér állománynak megfelelő az utánpótlása .
sügér kis salmo hornetre

Tapolca pataki sügér kopytora

Eger vízben szebbek a minták

Kopyto rulez

háttérben a dtsungel

a hidak tuti helyek


 

1 megjegyzés: