2012. július 6., péntek

Pisztrángozás kánikulában

Pénteken meló után elugrottam egyet horgászni. Volt bennem némi késtség, mivel csütörtök este a területen nagy vihar volt, s a kezelő szerint is nagyon jól jött az áradás. Mivel nem számítottam halra ezért az első órát arra szántam , hogy a felső szakasz egy részét megismerjem, feltérképezzem.
csodálatos részeket találtam

kis zubogók tarkítják

kis medencék

alámosások és árnyat adó fák
minden magyarországi patak tartozéka a GUMI
A "vadonban" töltött egy óra ebben a melegben igazán sok energiát vett ki belőlem, sokat kellett gázolnom az embert ellepő gazban. A víz biztosan alakalmas lenne a halak számára , de a jelenlétükre utaló jellel nem találkoztam. Betudom ezt annak, hogy úgy lehetett közlekedni a parton mint egy vaddisznó csorda  és a víz is fedett volt jócskán az előző napi esők miatt. Miért alkalmas a víz? Mert többször is láttam benne rákot, szóval a tisztasággal nem lehet gond.

Ha már a felső ismeretlen szakaszon jártam , a domis részen kezdtem a horgászatot. Az autót itt le lehet állítani a patak partján, s meg is fogtam az első domit  az autó mellett s ez önbizalmat adott. Meglepetésre itt most fogtam pisztrángot. A nyerő csali megint a fácánfarok nimfa volt kis rézfej súlyozással. Az első medencének a végét horgásztam meg, mert a múltkor is ott fogtam az utolsó domimat. Közben észrevettem, hogy a medence bajáratánal a húzos vízben megvillan néha-néha egy test.

a tettes
 Ebben a melegben érdemes a húzos részek utáni medencéket vallatni, még akkor is ha nem tűnik túl nagynak. Nekem minden sebesem ezekről a részekről jött. Persze most könnyű dolga van a legyes horgásznak, mert a víz alacsony és a táplálkozó halak mindent felszednek. Véleményem szerint hiába csábítják a pergető horgászokat, az alacsony víz és a sok akadó csak azoknak ígér sikert akik pontosan dobnak és megvan bennük a kitartás. Kevés olyan medence van most ahol jól lehet vezetni a wobblereket.
nem jöttek az öregek

gyönyörű halak
 Gyakorlatilag ugyan azokkal a fajokkal talakoztam a horgászat során. Fogtam domolykót, csapó sügeret ( közel sem annyit mint a múltkor) , vörösszárnyút és újra fogtam egy fenékjáró küllőt ami igencsak kövér volt.

Nagyon nem értem azokat a legyes kollégákat akik itt élnek az ország középső régiójában, hogy miért nem szánnak néhány órát erre a vízre?

PS) nagyon hasonló címe lett mint Monos Tibor MAHOR-ban megjelent cikkének, nem plagizáltam csak én is nagy melegben fogtam pisztrángokat

1 megjegyzés: