2012. május 23., szerda

Egy hétvége a Velencei tavon I.


A kövesek miatt előbb távoztunk a Balatonról mint azt terveztük. A moló kövein és a barátom csalis dobozában végezte a horgászatot néhány mini DS csalim, de nem bántam mert talán egy újabb szakit sikerült megszereznem a könnyű pergetésnek.

Hazafelé azon gondolkoztam, hogy meg kellene állnom a Velencei-tónál meglátogatni a szüleimet s aztán a vitorlás iskola kikötőinek sügereit. Egy kellemes ebéd után aktív levezetést már a sügrek bánták, de ne szaladjuk ennyire előre.

A kis pulse volt nálam, 0.06-os nano, s erre kötöttem egy 0.25 flour-carbon előkét melyre most egy mini twistert raktam fel 4 grammos fejjel. Első dobásommal a Vadliba nevezetű ( még nálam is öregebb ) hajó oldalát dobtam meg. Néhány tekerés után rendes ütést éreztem melyre azonnal jött is a mentrend szerű beleemelés. A hal nem húzta meg a féket , de hagytam had rohanjon ki néhányszor mielőtt a felszínre húzom. Balinban bíztam, de rögtön melegem lett mikor megláttam a kis "pofáját", s ekkor kissé gyorsabbra vettem a figurát : csuka.

meglepetés csuka

A kis twiszterre nem jött semmi, így átszereltem a sügér "gyilkos" cseh noname DS csalimra melyre azonnal érkeztek is a kis delikvensek. A teljesség igénye nélkül néhány kép, néha az ember már szégyenli mennyire egyszerű evvel a csalival kimozgatni a sügereket, ha a környéken vannak....
az első áldozat kissé fakó
                                     
a gyilkos csali ( http://www.kajman.cz/ )

aznap a legnagyobb, húsz felett
 
az egyik mini

Szombatra befejeztem, megvolt amiért jöttem. Irány haza, várt még kb 40 méternyi sövény és egy jókora kert amit rendbe kellett rakni.

Másnap meghítak a barátaim egy szűkkörű csukafogó versenyre, mely annak a bizonyos tónak az első publikus eseménye. Rekord csukák vártak rám, de én már nem mertem bevállalni egy oda-vissza 4 órás utat és 4 óra verseny pecát. Szóval újra a közeli Velencei tó volt a cél.

Az első kis öbölben rablásokat láttam, volt a balin rablások közt csukára utaló jel is de én a thrill-lel dobáltam harpásálló előke nélkül. Gondoltam a gyorsan húzott/tépett csalira csakis a balin fanyalodhat. Hát jócskán tévedtem...

a botot otthon mértem meg... kb 54cm

Sajnos alig lehetett a partról balinozni, minden jó helyen  volt egypár fenekező spori akik csak friss levegőt szívni és a helyeket foglalni járnak le. Volt aki a két ( nem csipogós ) botja mellett aludt, volt aki három bottal legyező alakban 150 métert fedett le, szóval nem ideális a terep vagy tényleg fél ötre kell érkezni.

Viktor barátom tippjét is kipróbáltam, gyorsan húzott twistert balinra. Ha fent nincs kapás, még át tudjuk vele fésülni a feneket és a víközt is.

fehér twisterre
Kipróbáltam szimplán nanóra kötött súlyozott Whooly buger legyet is rozsdabarna színben, kb 20-25 méterre is el lehet dobni, de nem volt rá balin érdeklődő ( idei első balinomat ilyen légyel fogtam, de legyezve ). Mikor a moló belső felén leengedtem, gondolatban újra nagyobb sügereket vártam. E helyett egy elnehezedő kapás, beleemelés és megszólalt a fék !!! Idén még nem is volt ilyen, azonnal szörnyű gondolatok cikáztak át a fejemen...... Nincs semmi előke, csak a szimpla nano !!! Mivel itt nem mély a víz, a védekező hal oldalát láttam egy pillanatra, szerintem volt vagy 20 cm... aztán egy pattanás... ÁÁÁÁÁÁÁ

Az biztos, hogy életem eddigi legnagyobb halát akasztottam meg egy pillanatra. Hogy mi volt? Felelőtlenség lenne találgatni, csak a fantaziámban ( a Velencei tóban ) él tovább...

No megállj csak! Egyszer úgyis elkaplak !!!


1 megjegyzés:

  1. Szép csuka, ez igen! Már én is UL bottal és nano zsinórral fogom a sügeret :-)

    VálaszTörlés