2011. december 16., péntek

Szubjektiv Daiwa Megaforce jigg törésteszt

Közel egy éve az egyik barátom kapott tesztelésre egy Daiwa Megaforce Jigg botot , melyről a későbbiekben igen pozitívan nyilatkozott. Nekem a tesztelt 3m bot túl hosszúnak bizonyult, s végül a  240 cm-es botot válaszottam melynek a dobósúlya 2-14gr.  Arról nem írnék, hogy nekem mennyire tetszik a bot mert nem igazán érdekel a külcsín , igazából csak a teljesítmény érdekel egyedül.


Amire a boltban felhívták a figyelmemet a vásárláskor, hogy a karbon tűspiccet törjem le mert úgy jobban lehet vezetni a gumihalakat. De Ők még nem tudták, hogy ki fogom használni azt a tulajdonsagát miszerint apró gumihalakat is jól el tudok majd dobni és vezetni a fenéken. Mint a bot neve és dobósúlytartománya is mutatja, ezt  a pálcát kicsi és közepes méretű gumihalak vezetésére tervezték. Ehhez a bothoz két zsinórt vásároltam: a Trabucco T force Pike 0.16-os monot és a Power Pro piros 0.08-as fonott zsinórját.

Az első időszakban a gumicsalik a Relax Kopyto-k 3sm-es példányai voltak ( az első időszakban egy lengyel netbolt volt a forrás, azóta egyre több hazai boltban is lehet kapni ) apró 2-5 grammos jigg fejekkel. Ezeket szintén a baráti lengyelországból szereztem be. E kombó igazán sikeres volt , szép sügereket adott a Gaja patakon és a Robinsonon. Csukákra azonban kissé nagyobb csalikat is használtam. E tökéletes ragadozóknak a Mann's 4.5cm-es gumihalait kínáltam fel, Jaxxon jigg fejekkel.


Mivel én 2 éve vettem először kézbe pergető botot, talán e bot használata során éreztem először ténylegesen a mederviszonyokat, s egy teljesen új világ nyílt meg előttem. Az érzékeny spicc minden finom kapást azonnal közvetít a horgász felé. Hogy mire gondolok?

Még egy 2 grammos jigg fejjel ellátott kopyto megtolt kapását is érezni lehet evvel a bottal. Mikor a csali leért a fenékre  az orsóval feszesre húzzuk a zsinórt, hogy a karbon tűspicc egy kicsit meghajoljon, mintha picker bottal horgásznánk. Ha a sügér megtolta akkor a spicc azonal mutatta a kapást, ha megtépte akkor is előbb láttam a spiccen a kapást mint, hogy éreztem volna a boton. Ez télen igazán előnyt jelent a finom kapásoknál.

Ami a kapás érzékelésénél álldás, az máskor átok is lehet. Ez a karbon spicc igazán érzékeny, talán még egy legyes bot spiccénél is érzékenyebb. Ez a dobások után igazán sok bosszúságot okozhat egy hétköznapi horgász számára. Mivel a spicc sokszor beremeg így nem egyszer előfordul a gubanc a spicgyűrűn ( ez minden bizonnyal dobástechnikai hiba, a hivatásos tesztereknél tuti nem fordult elő, de tesztelték mezei horgászoknál?? ). Ha nem vesszük idejében észre, egy tekerés az orsón és a spicctagunk máris 10cm-rel rövidebb :( . Velem ez a Robinsonon fordult elő, sirattam a botom. Ennek a botnak a kiskereskedelmi ára 10.000 forint körül van,  így nem gondolkoztam tsokat azon, hogy kell-e rendelnem még 1 felső tagot a bothoz. ( Ennek külön története van, közel 2 hónapig nem tett semmit a rendelés után a kereskedő, majd mikor írtam a Daiwa-nak 2 nap múlva volt új tag. Szóval ne hagyjátok magatokat, legyetek rámenősek, a nagykereskedők álltalában igen segítőkészek ).

Az idei nyártól kezdve gyakorlatilag két botom volt ( egy 240 jigger és egy Pali féle 230-as ), de pihentettem a legyezés miatt. A múltkori pecám során újra előkerült, mint drop-shot bot. Kellett újra az érzékeny spicc a lehűlt vízben óvatosan kapó sügerekhez (velencei tó sügerei avagy télen a drop-shot a nyerő). Mivel már törtem spiccet , tudtam mire kell figyelni. A normális dobásoknál sikerült időben fékeznem a fonottal célba juttatott szereléket, itt semmi problémám nem volt a spiccel. Ellenben az alsó dobásoknál újra többször előfordult a csavarodás, de most időben észrevettem s nem törtem el visszacsévélés közben. Azonban a sok bogozás közben a gémberedett ujjaim végül eltörték megint a spiccet :(.

Azt hiszem ebben a botban sokkal több van , sokkal többet tud amit egy átlagos horgász megérdemel. Pedig az ára azt mutatná, hogy azt a botot egy átlaghorgásznak szánta a Daiwa, de ehhez egy átlagos horgász tudása a véleményem szerint kevés ( vagy csak én voltam hozzá kevés ). Aki úgy érzi, hogy megbírkózik egy ilyen bottal, annak merem ajánlani, igazán klassz élményket szerezhet egy jó kis sügerezés során ( csak ne felejtse el visszaengedni a kis vitézeket ).

Mindezek  ellenére, megrendeltem még egyszer a felső tagot és megpróbálok rá jobban vigyázni s ügyesedni.

1 megjegyzés: