2011. december 19., hétfő

Velencei tavi sügerek - újratöltve

A héten ért némi kritika a képek minősége miatt. Igaz a világ elment mellettem az elmúlt hónapokban, míg én még mindig a telefonos képeket erőltettem, addig sok új, igényes horgászblog indult s mindenkinél szép éles képeken virítanak a halak. Ez nem mehetett így tovább... Adrienn a Jézuskától egy fix objektívet kért a Nikon D40-hez, de ennek ellenére kellett még egy kézbe simuló kis kompakt kamera is.  A pénteket a komzumidióták "új" budapesti templomára szántuk, mert Adrienn kapott némi játékpénzt amit csak itt lehet elkölteni.
Hamar megegyeztünk abban, hogy mit várunk el a második számú családi fényképezőgéptől ( első számú horgász kamera ). Három gépre szűkítettük a kívánságlistát, s csak egy dolog döntött: hol tudjuk ellőni Adrienn játékpénzét. A jelöltek: Nikon Coolpix AW100 Sony dsc-tx10 és Panasonic FT sorozat. Mivel csak a Sony boltban lehetett ellőni a játékpénzt, s így csak ott tudtuk érvényesíteni a jelentős kedvezményünket, ezért a Sony-ra esett a választásunk.  A Nikon talán jobban nézett ki s talán többet is tud, de ez volt pénzügyileg a leg kedvezőbb megoldás. Kérem adjatok visszajelzést ha tetszenek a képek minősége, a tartalmat majd próbálom javítani.

Na ennyit az előzményekről. Mivel vasárnap volt kimenőm, gondoltam letesztelem a masinát. Reggel arra ébredtem, hogy Érden esett a hó ( másnapra is megmaradt az árnyékos helyeken ), így óvatos vezetésem ellenére is kétszer Loeb-ként kellett korrigálnom. Leszállítottam szüleimnek a megrendelt diót, majd lenyúltam egy a nagyközönség elöl elzárt terület belépőjét, mert a kikötőben szép kis sügereket sejtettem.


van akinek ismerős lehett
A portás simán beengedett, s úgy látszik, hogy aznap nem volt sok dolga így mellém szegődött. Úgy látszik, hogy vonzanak engem a furcsa alakok. Végignézte, hogy miként szerelem össze újra a múltkor már sikert arató Megaforce jiggert, s a cseh "DS csodacsalikat". Ekkor figyelmeztett, hogy egy "kolléga" letett 3 fenékhorgot a kikötőbe, azt ne dobjam keresztbe. ( nem dobtam, de még ma elküldöm az észrevételeimet a Mohosz-nak,  remélem majd ide is beteszik a lábukat). Miután lassan szereltem, alkalmi társam megunta ( maga nem hallal horgászik??? ) az ácsorgást és magamra hagyott. Lassan beindult a bolt, dobtam, fogtam fényképeztem.

az első nekem , s az első a fényképezőmnek


egy közeli
Néhány lépéssel arrébb egy komolyabb csapatba futottam bele, közben újra megtalált a "társam" is, a szolgálati kerékpárján tekert fel, alá.

a tiszta vízben élmény volt a kapása

itt Ő volt a legnagyobb



sínen vagyunk :)

itt a cseh csali is
A hátsó kikötő és uszoda nem adott halat, de az adottságai alapján az is sügér paradicsom lehetne, ám én akkor abban a fél órában nem találtam meg Őket.

itt mennyit fociztam 30 éve, most a fiaim koptatják a füvet

süllőre bedobva, horgász sehol, ellenőr sehol
 Ha csak ennyi lett volna a vasárnapom már akkor is szebbé tette volna a napomat, feltöltődtem már eléggé ahhoz, hogy ezt a hetet is kibírjam a munkahelyen. Ekkor kaptam otthonról egy telefont, hogy nem kell sietnem maradjak még ha van kedvem. Szerintetek? Irány a múltkori helyszín, reszkessetek sügerek.

a mai második első :)

ki a kicsit nem becsüli


a nagyobbat sem érdemli

micsoda gép!!! tátva marad a szám !!! :)
A peca felénél levettem a DS csalit, s egy zöld gumi "nimfára" váltottam, mely talán még jobban támadták a csalimat a kis vitézek.

jó szórakozás volt
Mivel itt már aztán tényleg jól fogtam a csíkos barátaimat, gondoltam  megnézek még egy kis kikötőt. Felfedezésre kell időt hagynunk, hogy később legyenek tartalék helyeink ha a bejáratott partszakaszok éppen nem működnek. A harmadik kikötőben is ígéretes helyeket találtam, de nem tudtam annyi időt eltölteni itt, hogy megítélhessem a "sügértelítettségét" :).


nekem ez tetszik

2 megjegyzés:

  1. Alakulnak a képek Palikám, alakulnak!

    VálaszTörlés
  2. gratulálok az új dizájnhoz.

    egy kérdés motoszál bennem a drop-shottal kapcsolatban. Szerintem a csukára is igen hatékony dolog tudna lenne, ha meg lehetne oldani valahogy a legalább a főzsinór felé eső rész harapásállóságát. van erre valami javaslatod? vagy egyszerűen fluorkarbon előkét használjak?

    VálaszTörlés