2012. június 15., péntek

Júniusban megtört a jég ... fekete sügerek

Eddig minden egyes fekete sügeres pecámon egy-egy kisebb sügeret sikerült csak megcsípnem, mind gumira jött. Voltak drop-shot gumikkal lépre csalt sügereim, volt amit sötét twiszterrel fogtam. Nekem eddig a wobbler nem jött be a sügérre, de még gyerek cipőben sem járok a feketesügér horgászatában. Ha esetleg valaki olvassa ezeket a sorokat ne higyje, hogy én írom meg neki a tutit. Vannak nálam bőven tapasztaltabb horgászok akik éveket járnak e hal nyomában és talán már elmondhatják magukról, hogy kezdik kiismerni a fekete sügeret.

Csütörtökön sikerült kicsit előbb lelépnem a munkahelyemről, elhúztam dél felé és a helyi horgászboltban kiváltottam aznapra a jegyet ( hétfőre és keddre is, de azóta már tudom, hogy ez kidobott pénz volt :( ). Legyes cuccot is vittem, gázló felszerelést is felvettem ellenben a szél lassan megélénkült és nem mertem beválalni a legyezést. Felszerelésem: berkley pulse (5-20 gr) , kétezres zauber nanofil zsinórral töltve ( sajnos nem tudom melyik a 0,06-os és melyik a 0,08-as) és elsőre texas rigget szereltem fel 25-ös flourcarbon előkére.

A magas partról jól látszottak a halak s már messziről indítottam az első dobásomat. Több sügér követte le a csalimat majd a harmadik becincálást már kapást és halat ért.
nem nagy , de hamar megvolt a szokásos egy


gyönyörű színek

Tovább variáltam a csalikat. Mivel a nanofil volt fent ezért megpróbáltam egy 0.7-es ólommal súlyozott , nyúlszőr nyúzatból  ( rozsdavörös) készített legyet eldoni. Mivel a dobás próba jól sikerült, így ezzel horgásztam tovább. Sikerült e módszerrel halat  fognom beesőre, a fenéken lassan vezetve.

léggyel , de nem legyezve
Miután hamar eljutottam négyig , elindultam szerencsét próbálni s felfedezni a vizet. Egy magalatról szép ( akár 60cm feletti ) balint vettem észre. Klasszikus balin csalim nem volt , wobblerek sem mert a nagyobb példányokon még nem volt meg a horog csere. Viktor barátom már fogott gyorsan húzott kis kopyto csalikkal balint, gondoltam megpróbálom. Látott halra mindig élmény horgászni, ha megakad. Ellenben ha az ember csak azt látja, hogy a hal mindig kikerüli a csalit akkor inkább ideg tépő. 

Amikor kissé közelebb dobtam a kis kopytot a nádhoz az első tekerés után nagy ütés s a bevágás után azonnal akadt a hal. Azt hittem a sötét vízben kapta el a balin, de az első szaltó után már tudtam, hogy eddigi legnagyobb fekete sügerem van a horgon.  Néhány ugrás, fejrázás  és 15 mp után meglógott a halam. A "ludas" a mini jig horgom volt amit kihajlított a feka ( életemben első alkalommal ). Ez a horog már sok csukát megtartott, s nagyon jól jön a "hajlékonysága" a sok akadóval tarkított terepen. Ilyen az élet, nem bánkódtam egy percig sem.

Ezen a szakaszon még kétszer csonkolta meg a kis gumihalat valaki ( =csuka), majd egy igazán apró feka hörpölte be a legkisebb Mann's gumihalat.


jó lenne apával és anyával is megismerkedni...
Lassan hazafelé vettem az irányt, várt a család. Végre megtört a jég , nemcsak 1-1 feka jutott a horgászataimra. Persze a nagy példányok még váratnak magukra, de ehhez több időt kellene eltölteni a hazai feketesügeres tavak partján. Ha lehet akkor a vizen, mert megítélésem szerint csónakból nagyobb esélyünk lehet a jobb fogásra.

A következő kihívás a legyező bottal fogott fekete sügér, s ha lehet akkor azt a balint is megcsípném a következő alkalommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése