2013. január 1., kedd

Kedd délután... a Kék Disznó


Nagyon nehéz lesz megírni ezt a kedd délutáni pecát, mert már talán 2 hét is eltelt a horgászat óta. Közben volt egy Karácsony, Mennyből az angyal és egy Szilveszter is. Tudom azért akartam külön bejegyzést írni, mert a délelőtti NFLS-ről egész sokat írtam, s már nem illet bele ez a végtelenül egyszerű és rövid peca.

Hazafelé jövet mindenképpen meg akartam állni a Hajógyári sziget öblénél, mellyel már évek óta szemezgettem, de soha nem került eddig az utamba. Fel kellett derítenem, hogy hogyan lehet a legegyszerűbben és a leggyorsabban megközelíteni a helyet. Aki ismeri annak ez nem gond, most simán kiröhög. De sok időt és bosszúságot lehet sporolni, ha az ember akár csak egyszer is volt már azon a helyen amit meg akar horgászni. Kezdve attól, hogy simán beengednek-e a területre, mennyire segítőkészek, elnézőek a vagyonőrök stb...

Nekem már a bejáratnál elmondta a srác, hogy az öböl fele még jég alatt van így nem is volt nagy reményem. A vízparton már láttam, hogy az öböl bejáratától már félig ki van olvadva a terület, s az egyik őr megmutatta merre mehetek horgászni és mit kell betartanom. Gyorsan feltettem egy kis Manns gumit s már indultam is ( a gyerekekért is mennem kellett még Budaörsre a suliba ).

A vízben álló stégek mellett volt egy szabad 10-20cm-es szabad vízfelület, ide kellett vertikálisan leengedni kb 1.5m mélységbe  a csalit ( nagyon tiszta volt a víz, látszott a fenék ). Több helyet is végigtapogattam mire megleltem az "aranybányát".
begyömöszölte a 4.5cm-t

a dunai sügerekre jellemző fekete pöttyök

Vagy négy-öt sügér után sikerült fognom egy olyan példányt mely annyira pöttyös volt, hogy már nem látszottak a sötétzöld csíkok a halon ellenben olyan benyomást keltettek, mintha a hal halványkék színben díszelegne. Azonnal beugrott Horgas Béla klasszikus meséje: Mese a Zöld Disznóról ( mindenkinek ajánlom a mesét a zseniális Márkus László előadásában ).
a "kék disznó" :)
Itt a vége fuss el véle...

2 megjegyzés:

  1. nem tudom... ez valami élősködő vagy fertőzés lehet... de a hárosin fogott sügerek is ilyenek

    VálaszTörlés