2013. december 9., hétfő

Véget ért a pisztráng szezon

Azt hiszen egész életemben emlékezni fogok erre a szezonra. Biztosan sokan nem értették mikor közel másfél évtized után lehetőséget kaptam az élettől, hogy egy évig a családomnak és a hobbimnak éljek. Mindenem megvolt 2013-ban: szerető család, szabadidő és kényszerektől mentes szabad élet. Rengeteg időt töltöttem a gyerekeimmel és feleségemmel, s mikor nem tőlük "raboltam" az időt, akkor horgásztam.

Országjárásom során kiderült, hogy akár már 2 kéz is kevés lenne összeszámolni a hazai pisztrángos vizeket, bár azért vannak olyan vizek melyek csak nyomokban tartalmaznak sebest. Sajnos az új halászati törvény végrehajtási rendelete felpuhult, maradt a lehetőség az arasznyi sebesek lemészárlására. Enyhe vigaszt nyújt, hogy a tilalmi ideje növekedett s lassan felzárkózunk a szomszédos országokhoz.

Idén sikerült horgásznom néhány alkalommal külföldön, s nem csak a jobb körülmények az okozói az égbekiáltó különbségeknek. Itthon is van olyan víz, ahol közel ugyan olyan, ha nem jobb eredményeket lehet elérni. Persze itt a vasszigor és a gazda állandó figyelő tekintete akadályozza meg a magyar embereket, hogy felzabálják a jövőt.

Másfél éve kalózkodtam egy kis patakon, mely rejtve maradt a vizslató tekintetek elől. Bízom benne, hogy lesz eredménye és néhány év múlva már látni lehet majd ott is ívó halakat. Idén a szezon zárását erre a vízre terveztem, az új halászati törvény már lehetőséget biztosított erre.
egy ismertebb szakasza a pataknak

A szezon utolsó napját tehát ide terveztem, s másnap már a budapesti dugó várt mert újra munkába kellett állnom. A kontraszt hihetetlen volt. A szezon utolsó halát egy olyan medencében fogtam, melyben szerintem évtizedek óta nem horgászott senki. Pontosítok: szerintem évtizedek óta nem fogtak ott sebes pisztrángot. Hihetetlen érzés volt állni a medence vizében s fárasztani azt a halat, s amire már két éve vártam ! 



nimfára

a szezon utolsó hala
Életem egyik legfontosabb vad pisztrángjával ajándékozott meg a természet, remélem szépen leívtak az mostani őszön s benépesítik a patak teljes hosszát.

1 megjegyzés: