2013. október 11., péntek

Újra a Sión, bónuszhal a légyen


Már közeledett a munkába állásom napja, ezért erőltet menetben kerestem fel a kedvenc horgászvizeimet. Idén remek horgászatokban volt részem ezen a csatornán, s a városi szakasz is szép halakat adott, így egy esős nap után Siófok felé fordítottam a ménest.

Reménykedtem benne, hogy nem lesz végig szikrázó napsütés mint a reggeli indulásnál, de sajnos ez nem jött be. Miután leparkoltam az autómat, szembesültem a kristálytiszta vízzel a városi szakaszon  és a közmunkások hadával mindkét oldalon amint motoros kaszával "aratnak".  Mindenki lát mindenkit, s ráadásul iszonyat zaj, s mozgás a parton.


kristálytiszta víz

Makacs gyerek vagyok, s a botom is új...így sikerült majd egy fél napot szenvednem a csatorna partján, s mindössze két kis siheder domit fognom. Azt hittem ebben a kristálytiszta vízben majd az új és drága microbait bogaraim megadják a sikert az élethű mintázatukkal. Hát ez sem jött be, mint ahogy a felkínált legyek sem....

pici domi
Gondoltam átnézek a kikötőbe, hátha beálltak már a sügerek. Fogtam is egy hínárfolt széléből 5-6 darab átlagos kis vitézt, de nem igazán villanyozott fel az eset.

jövőre ezt a méretet MINDENKINEK vissza kell dobni !!

Gondolkoztam merre menjek tovább, sügerekre vadásszak néhány közeli kikötőben vagy elő a gázlót és irány a csatorna maga? Az utóbbi mellett döntöttem, s elporoszkáltam Siójutig. Mindenütt apró domik cikáztak, csak néhány példány érte, haladta meg a 20cm-t. Fogtam belőlük párat, de ekkor sem voltam elégedett, valami nagyobbra vágytam. Pedig nem kenyerem a nagyravágyás , ezt többen is tudják rólam.

A parton haladva egyre lejjebb jutottam, már elhagyta Siójut határát is mikor egy csapat kárászra (?) lettem figyelmes. Valamit szedegettek a felszín közelében, nem is láttam én eddig ilyesmit ( nem mintha ez jelentene valamit, még csak 3 éve horgászom igazán ). Gondoltam itt az idő megfogni léggyel életem első kárászát. A csapatot megkerülve alulról cserkésztem be őket. A négyes botomra egy kis fekete nedves légy került 14-es méretben. Gondoltam, ha a "kárászok" nem veszik fel akkor jó lesz a légy a domiknak is. Fogtam is belőlük néhányat mire elérkeztem arra a helyre ahol a "kárászok" szedtek.

Harmadik dobásra után éreztem, hogy elnehezedik a felszerelés és a bevágás után perecbe hajlik a kis négyes. Azt hittem egy komolyabb domiba futottam bele, majd látom egy pillanatra a hátát és már örültem is a "kárászomnak". Csak mikor már sikerült "megszelidíteni" Őkelmét akkor esett le a tantusz, hogy életem első pontyát fogtam legyezve !!! 


meglepetés mindkettőnk részéről :)

életerős, helyi szaporulat

a tettes és az áldozat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése