2013. október 10., csütörtök

Balatoni sügerek

Egyre több sügér él a Balatonban köszönhetően a tiszta víznek és az angolnák visszaszorulásának. Sajnos egyre kevesebb helyen lehet gyalogszerrel azokat a frekventált parti helyeket ahol ezek a kedves kis ragadozók csapatostól kergetik az ivadékhalakat.

Igyekszem nem lovagolni a témán, de számomra elfogadhatatlan az a helyzet, hogy egyre több helyen zárják el a horgászok elől a parti vizeket. S nemcsak a vitorlás kikötők hibásak ebben, hanem egyre több horgász kikötő is beáll ebbe a sorba. Nem értem, hogy mi alapján zárják el a horgászati lehetőséget a vendéghorgászok elöl? Mi ugyan abba a "kasztba" tartozunk! Nem láttam még olyat, hogy vendéghorgászok lopkodnak csónakot ... Más érték amúgy sincs egy horgászkikötőben. Arról már ne is beszéljünk, hogy a vitorlástulajdonosok többsége is horgászik a saját kikötőjében, így abszolút értelmetlen a horgászat tilalmáról beszélnünk.

Visszatérve a sügerek horgászatához... Két hétvégén sikerült 3 kikötőben is kergetnem a halakat ( köszönhetően vitorlás ismerőseimnek ) s minden bizonnyal bőven 100 darab felett fogtam, így volt köztük sok 20-30cm közti példány. Két felszerelést is "teszteltem" ezeken a hétvégéken. Az első napon a kis pulse volt nálam 6-os nanoval, főleg a Berkley zöld nimfája volt a csali. Ekkor fogtam a darabosabb halakat.

A következő alkalommal az új Sakura UL botom volt a társam, s a kis Daiwa Lexa-n pedig 4-es nanofil zsinór fityegett. Evvel az érzékenyebb felszereléssel sajnos több volt a kis sügér, de azért beestek a darabosabb sügerek is. Sajnos a délutáni pecát elrontotta a szél, mely addigra felkavarta lassan a kikötő vizét is, így rontva a szapora peca lehetőségét. Ebben a kikötőben csónakból is horgásztam, s vicces volt látni mikor a felszínen elhúzott csalimat kikövette egy 30-40 egyedből álló raj ( a vitorlások alól törtek ki a sügerek és habzsolták a babahal rajokat). A csónaknál megfogtam belőlük egyet, majd a többiek beálltak a csónakom alá. Majd tizet megfogtam belőlük gyorsan mire leesett a csapatnak, hogy nem veszélytelen a csónakom alatt tartózkodni :).
a túra hala 

az átlag az első napon

itt összeívtak a gömbhalak a csapókkal

csendélet

jóllakott ovodás

szép sötét színekben pompáznak

nagy élmény ezzel a bottal a horgászat


1 megjegyzés: