2012. augusztus 27., hétfő

Adovány-csatorna


A múlt évben a születésnapomon az egyik ajándékom az volt, hogy elmehettem az Adoványra és a Kerkára horgászni. Fergeteges NFLS lett belőle, de én tudtam, hogy az a víz sokkal többet ér. Mellesleg elég későn születtem, így a születésnapjaimon inkább csukázni és süllőzni kellene menni. Ráadásul hazafelé menet  a rendőrségnek is megtetszett az autóm amit egy drága fényképpel honorált.

Babonás ember ezek után soha nem merészkedne e vizek partjára , de ha az ember indulás előtt háromszor a háta mögé köp akkor nem érheti semmi baj.

Tiborral délutáni legyezést beszéltünk meg, de én nem bírtam a bőrömben nyugton. Hajnalban kimerészkedtem a Gébárti tóra, hátha sikerül fognom 1-2 szebb balint. Most be kellett érjem egy 35cm körüli kis süllővel, értékelhető kép nélkül. Majd hazafelé teszteltem az "új" UL travel pálcámat, s a Zala városi szakasza két domival hálálta meg a reggeli érdeklődésemet.

Csak késő délután tudtunk elindulni, így csak délután ötre értünk le a határra. Kaszált part és több millió szúnyog várt minket, semmi sem lehet tökéletes :).

 
tökéletes legyes pálya

Nem teketóriáztunk, gyorsan beöltöztünk a gázlóba ( kicsit talán meleg volt, de a parton azért volt csalán ) és feltettem az első polibogarat. Hamar jöttek az első érdeklődők, iszonyatosan sok domi volt a 15cm tartomány alatt. Azért bőven akadt a 15-20 cm hosszból is, de 20cm felett igazán ritkán akad horogra még. Itt még nem lenne érdemes legyes versenyt rendeznia méretkorlát miatt, de talán jövőre vagy 2 év múlva ebből kíváló állomány jöhet létre. 

az első domim

a kicsik is levették a 10-es polikat

csodálkozó tekintet
Hamar abbahagytam a fényképezést, mert egyszerűen nem akartam néhány tucat "tömeg" fotóval tovább szennyezni az internetet a már amúgy is hegyekben álló horgászfotók számának gyarapításával. Azért gyorsan készült még néhány kép a csatornáról is , hogy el tudjátok képzelni merre jártam. Mivel nekem nem voltak nagy polibogaraim ( mindet 10-es horogra kötöm ) így én nem tudtam szelektálni, nekem szinte minden méretbe jöttek a halak. Nagyszerű horgászatot zártam, s bent a vízben állva még szúnyogok sem zavartak annyira ( idén most találkoztam velük elősször, el is felejtkeztem róluk így nem készültem semmivel sem ellenük).


mindenhol szedegetnek

csak az önmérséklet szab határt, hogy mennyit fogunk egy jó napon
  

igazán változatos a meder , de a csatorna jelleg dominál
Aki ezek után fel szeretné keresni a vizet annak néhány tipp. A horgászat helye a Szlovén-Magyar határ, a térképen Kerkaszentkirályt keressétek, Budapestről gyorsan le lehet érni az M7-en. Vasi Szövetség kezelésben van a csatorna, itt folyik a Kerka is ( sőt van egy tó is ha a család többi tagja békéshalazni akar ). A kocsmában lehet (H-SZo) napijegyet venni vagy a halőrtől ( www.vasivizeken.hu) 2300 pénzért ( esetleg tudunk venni a Kaland horgászboltban is ) mely az összes vasi vízre jó arra a napra. Jellemzően kora tavasztól őszig érdemes itt a halakat keresni, a mostani vízállás szerint kevés olyan gödör van ahol nem elég egy combos.

Ha már van jegyünk, a faluban menjünk át a Kerka hidján és irány dél. A faluból kiérve egy földút visz a csatornáig. Ott balra kanyarodva van egy 3km-es szakasz a Kerka - Adovány összefolyásig, gyakorlatilag ott ér véget a túránk ( a Kerka vize zavarossá teszi az Adoványt , onnantól kezdve a gázolás már veszélyes !! ). Ha jobbra kanyarodunk akkor szabad a pálya, de van olyan rész ahol a bal parton haladó földút egy része szlovén rész. Figyeljünk, határőrökkel találkozhatunk.

2 megjegyzés:

  1. Fotózz, írj, videózz! Mióta blogokat olvasok, köztük a tiéd is, nem veszek horgászújságot, szerintem a jó és igényes fotó a patakok halairól semmiképp nem " internetes szemét", ilyesmit hivatalos médiában nagyon keveset látni.
    Egyébként jó az írás és a fotók is :-)

    VálaszTörlés