2012. december 17., hétfő

Az év utolsó hala?

Mikor a munka helyem bemondta az unalmast akkor azt hittem, hogy iszonyat sokat fogok horgászni. De ez a hideg amit a múlt héten tapasztaltam, bent tartott a jó meleg házban. Ha most nem lenne ennyi szabad időm, biztosan minden hétvégén valamelyik vízparton fagyoskodtam volna. Ellenben mióta akkor horgászhatok mikor tényleg jól esik, romlottak a statisztikáim :) .

Múlt héten volt egy kis szabad időm a gyerekek iskolába vitele és a boltok nyitása közt, így elkanyarodtam egy kis patak felé. Reménykedtem abban, hogy sikerülhet ebben az évszaknak megfelelő hidegben becsapnom egy-két domit ( esetleg sügeret ). A víz nem volt annyira tiszta mint amire számítottam ( fagypont alatti hőmérséklet, esőnek semmi nyoma napok óta ) , de nem volt reménytelen.

Ebben az időszakban csak a kisebb nimfák lehetnek sikeresek, s sokkal lassabban kell felkínálni a halaknak. Mivel a víz kissé zavaros volt ezért úgy döntöttem, hogy egy "pinki" szerű nimfát fogok használni. Ennek a műlégynek egy kisebb fekete tungstem feje van, így hamarabb eléri a patak medrének alját s itt szépen lehet vezetni a csalit.

Nagyon hideg volt, a WF zsinórom is "lemerevedett" és a vékonyodó előkém "memóriája" is átlagon felülivé vált ( a nagy hidegben mintha egy "rugóval" horgásztam volna ). A spiccgyűrűn is hamar megjelent a jég, többször befagyott a zsinórom. Egy híd alatti kisebb gödörben szerettem volna halat fogni, amit még a szűk hely is nehezített.


Már majdnem feladtam, mikor volt egy kapásom melynél még a hal ezüstös testét is láttam megvillanni. Ez újabb erőt adott, s még maradtam egy kicsit. Nem kellett sokat várnom ebben a hidegben, mert egy kis domi megkönyörült rajtam :). Nem horgászatra készültem, csak mobilos fotó készült.

decemberi legyes domi
Megfogadtam, hogy méreten aluli halakat nem fogok ide feltenni, de megszegtem a saját fogadalmamat. Talán ez a halacska volt az idei utolsó halam, így megérdemli hogy köz szemlére bocsájtsam a képét. Idén még megyek horgászni ( talán éppen holnap ), de egyre kisebb az esélye a halfogásnak mert már a halak is a Karácsonyra készülnek :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése