2012. december 7., péntek

Azok a fránya fagyok

A  héten megérkeztek az első fagyok, de még reménykedtem egy kis tavi horgászatban. Gondoltam egy merészet és Tárnok felé vettem az irányt. Itt van egy kisebb horgász tó  ahova főleg pontyot telepítenek , de elvétve kerül bele ragadozó is ( csuka, süllő és harcsa ). Nem olcsó a napijegy ( sőt , inkább drága ) de nem volt kedvem, sem időm messzebb menni. Reménykedtem 1-2 csuka megcsípésében mielőtt végleg téli álomra hajtja fejét a természet.

Mielőtt elindultam, sikerült beszélnem a halőrrel aki szerint már hártyásodik a víz felszíne így nem biztos, hogy érdemes eljönni. Mivel csak 5 percre van tőlem a tó, gondoltam kinézek mégis a vízre.

Jó döntés volt, mert mire 10-re kiértem már alig volt jég a felszínen köszönhetően az enyhe déli szélnek. Kiváltottam a jegyet és vallatni kezdtem a vizet. Nagyon ígéretesen néz ki ez a kis tó. Közvetlenül a part mellett már 1m mély a víz, sok gyökér nyújt búvóhelyet a kishalaknak és a ragadozóknak. A tó közepén egy széles nádas húzódik keresztben, amit a partról is el lehet érni pontos és hosszú dobásokkal. Több kisebb nádsziget is található a vízben amit szinte körbe lehet dobálni ( közel két éve horgásztam itt tavasszal egy match bottal, sok keszeget fogtam ).

A tökéletes haltartó helyek ellenére sem sikerült kapást kicsikarnom, de ezt most inkább a déli szélnek és hirrtelen jött gyors lehülésnek tudom be ( s én sem tettem oda magam 100%-ban ).  Mivel a helyi sporik a pontyokra gyúrnak ( évente akár tízszer is megy bele ponty ) úgy gondolom marad benne elég csuka, süllő és harcsa a pergetőknek. Tavasszal ha jobbak lesznek a körülmények akkor újra megpróbálom.

De erre még várni kell, akár hónapokat is. Tegnap a Velencei tónál jártam, s a kikötők nagy része már vékony jég alatt van. Furcsa volt látni a vékony jég alatt kergetőző kis halakat és sügereket. Mintha az ember egy nagy akvárium mellett állna.

Addig is marad a felszerelések átvizsgálása, javítása és pótlása. Le kell ülnöm és átgondolnom, milyen legyek működtek az idén és vajon miért? Ezen információk alapján és a 2013-as terveknek ( mikor és hol fogok jövőre horgászni ) megfelelően nekiállok legyeket kötni és feltölteni a dobozaimat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése