2014. április 20., vasárnap

Ügyetlen voltam...

A pénteki horgászat kimaradt, a tökéletes idő ellenére a kertben dolgoztunk mert már a körmünkre égett a meló. Az Időkép azt mutatta, hogy a szombat délelőtt még hasonlóan alkalmas lesz a horgászatra. Hajnalban erős fejfájásra ébredtem, de nem akartam kihagyni az utolsó lehetőséget az esős, viharos hétvége/hét előtt így egy fejfájás csillapító bevétele után már úton is voltam.

Az északi bejárattól kezdtem a pecát és egy WB kötöttem fel, ez tökéletes csali feltérképezni a gödröket és megismerni a halak tartózkodási helyeit általában. Mint később kiderült, ez a terv nem vált be a mostani alkalommal. Azért indultam az északi oldalról, mert ez kevésbé terhelt a pergetők által. Most tavaszi szünet van, így várható volt a pergető horgászok özöne.

az első
Az első halam egy WB-re jött, ez sikeresen elaltatott. Minden kerek, minden szép... Volt több csípésem , de egy halam sem akadt meg. Ellenben lassan összeértem az első pergető kollégával, de nem volt több halam. A fejem nemcsak a migréntől kezdett fájni, olyan szakaszra értem ahol a pergetők már szétdobálták a vizet. Nem voltam képes normálisan gondolkodni: nem volt több kapásom, de én tovább erőltettem azt a csalit ami nem  hozott eredményt.

Gyakorlatilag lesétáltam 2-3km-t eredmény nélkül, valamit tennem kellett. Átszereltem vékonyabb előkére és kisebb nimfákat (12-14-es) kötöttem fel , elkezdtem cseh nimfázást imitálni a 7 lábas rövid botommal. Második görgetésre máris halam volt ott, ahol előtte sem nekem sem a pergetőknek semmi !
apró nimfákat ették

beteg, sérült
Néhány kép után elengedtem a halamat, majd újra leúsztattam a nimfát a gödörben. Ekkor ért a második meglepetés egy kis sebes képében. Ez a hal is szép ezüst színben tündökölt.

második a gödörből

Ahol eddig a mai napon senki sem fogott halat, ott ezek a kis nimfák szépen fogták a sebeseket, bizonyítva a finomítás szükségességét egy olyan vizen ahol nagy a terhelés.

jöttek a halak a nimfára

az lassabb részeken lakók már sárgulnak

Ami meglepő egy kicsit, hogy az 5km-en mennyire másként fejlődnek a halak. Vannak akik még indig az eredeti színükben pompáznak, míg mások már kezdenek besárgulni. 

Visszafelé a lassabb részeken elkezdtek szedegetni a halak, s meglepően aktívakká váltak ezek a frissen telepített sebesek. Már jó néhány éve járok erre a vízre, ekkora aktivitást a frissen telepített halaktól még nem láttam. Azt hiszem ez volt az első olyan telepítés, mikor a halak hamar alkalmazkodtak a körülményekhez. Próbáltam néhány halat szárazzal becsapni, de csak néhány kapást sikerült kicsikarnom. A fejfájásom egyre jobban hasogatott, nem tudtam a legyemre és a halakra koncentrálni. Aztán lassan  az eső is megeredt, mely véget vetett a szenvedéseimnek.

Fogtam öt vagy hat halat, de nem vagyok maradéktalanul elégedett. Tapasztalatlanságom és a fejfájásom miatt nem tudtam megfelelően alkalmazkodni a vízhez és a halakhoz, így sokkal kevesebbet hoztam ki ebből a fél napból, mint amit ki lehetett volna. Azt hiszem egy jobb, tapasztaltabb legyes kétszer, háromszor több halat fogott volna...

u.i.: A pergetőknek azt tudom ajánlani, hogy ritkábban járják a vizet, mert a nagy terhelés miatt egyre kevesebb élményben lesz részük. A wobblerek helyett érdemes lenne DS  és no action gumi csalikat használni, s egy-egy gödröt csak rövid ideig zargatni. A terhelés miatt a halak kevesebbet táplálkoznak ami veszélyes lehet számukra a nagy nyári melegben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése