2012. március 22., csütörtök

Hogy kerül bugyli a jégre??? most?

Ritkán tévedek be a nagy kék testvér boltjába, s nem azért mert multiellenes lennék, hanem mert a minőség amit ott árulnak az számomra nem megfelelő ( vagy legalább abban a téves hitben ringatom magamat, hogy máshol jobb minőséget kapok ).

Nem tudom miért van a perverz szokásom, hogy mindig megnézem a halas pultot, jólehet én és a szűk családom nem eszik ( vagy alig ) halat.  Bár Kolos fiamnak a kedvenc hala a halrudacska (!!) míg Adrienn ha a skandinávokhoz megy akkor mindig feltölti a készleteit tengeri halakkal.

Azonban ami most fogadott a halas pultnál az nálam kiverte a biztosítékot. Talán már ti is láttátok ilyet, de engem nagyon felháborított. Nem mértem le ezeket a bugyli csukákat, de aki már fogott kis csukát az esetleg így képeken keresztül is meg tudja becsülni a halak méretét. Szerintem mind a három alulról veri a mérethatárt.

Halászokra, horgászokra vonatkozik a mérethatár, szóval legálisan tőlük nem jöhet hal a nagy áruházlánchoz. Tenyésztő meg miért adna el méret alatti halat, mikor jobb pénzt kap a nagyobb halakért? Szerintem halászati felügyelőért kiállt az eset. Egy jó kis ellenőrzést kellene a nyakukra küldeni.
rovid mult



ennyi az elet 1499 forint

2 megjegyzés:

  1. Szia Pali!

    Múlt héten én a Váci úti Tescoba jártam és a halas pulton az összes csuka 25-30cm-es volt.
    Megdöbbentő és egyben hajmeresztő is ez a kettős mérce. A horgászoknak a folyamatos megszorítása, a másik oldalnak + a mindent lehet dolog.
    Szerintem reális a 40cm-es mérethatár, de ezt a kereskedelembe is kötelelzővé kéne tenni.
    Egyébként egy 25 cm-es csukán nincs mit enni. (Szerintem.)

    Üdv.
    I.J.

    VálaszTörlés
  2. Ez előzőből kifelejtettem még, hogy a 25 cm-es csukák legális árusítása azok fajlagos tilalmi idején folyik. Így védjük a halakat. Általános szabályozás kellene, mi szerint a fajlagos tilalmi időkben adott halfajokat a kereskedelem sem árusíthat, illetve náluk is kötelezővé tenni a legkisebb árusítható méretet, melynek szerintem egyeznie kéne a horgászati előírásokkal. Semmi értelme szabályozni a horgászokat, ha jön a halász és lefogja a méreten aluli halakat, ráadásul fajlagos tilalom idején.
    Központi intézkedés tud csak változtatni ezen a helyzeten.

    Üdv.
    I.J.

    VálaszTörlés