2013. január 7., hétfő

Az első legyezés 2013-ban

Alig jöttem meg az első horgászatról 2013-ban, mikor újra megcsörrent a telefonom. Az egyik kedves fórum társam hívott, s emlékeztetett egy régi ígéretemre, hogy elkísérem az egyik igen kedves vizemre. Kicsit kellemetlen volt otthonról újra elkéretőzni, de minden probléma nélkül kaptam újra kimenőt.

Tamással megbeszéltük, hogy milyen legyeket hozzon magával, mit tapasztaltunk néhány napja, s mit érdemes még magunkkal hozni.

Tamás pénteken pontosan érkezett a megbeszéltek szerint. Furcsa volt első alkalommal találkozni valakivel, akit már hónapok óta ismerek egy fórumról , sőt többször beszéltem már vele telefonon. Tamás vezetett , közben sokat beszélgettünk ( beszéltem :) ), s fel sem tűnt, hogy most ülünk egymás mellett először. Hihetettlen, hogy a közös hobbink ( ki nem találnád... a legyezés) mennyire közel tud hozni olyan embereket akik simán elsétálnának egymás mellett az utcán.

Tamásnak szintén megmutattam az általam legjobbnak vélt helyeket, s reméltem most nagyobb esélyekkel indulunk megfogni az első sebest. Három nap alatt sokat javult az időjárás ( -3C => +6C ) és a víz tovább tisztult.

a fa tövében már fogtam halat ( Tamás felvétele )
az első kép rólam horgászás közben
Több gödröt megnéztünk már, mikor végre megvolt az első kapásom egy olyan gödörből ami még soha nem adott halat ( pedig mindig is ideálisnak tűnt ). Nem lett meg a hal, de második alkalommal már éreztem, hogy ez egy kis sebes lesz. Megjegyeztük a helyet, ide még visszatérünk és Tamásnak ajánlottam a helyet.

Egy csendesebb szakaszon horgásztam tovább ahol megtaláltam a sügereket. Nekem sikerül ebből a gödörből  6 kis csapót kivarázsolni, mind sötétbarna WB-re jött.
első és legnagyobb (Tamás felvétele)

sajnos ez az átlag méret

nem nőnek nagyobbra
Miután én kiörömködtem magam, vissza tértünk ahhoz a gödörhöz ahol a kis sebest sejtettük.  Tamás nimfákkal kezdte ostromolni a halat, volt több kapása is de a halacska nem akart horogra kerülni. De a barátom igen kitartó és jó horgász, nem hagyta magát eltéríteni. Egyre kisebb nimfákkal próbálkozott, s végül egész napi fáradozását végre siker koronázta.

Tamás első hala egy szép sebes ( önfotó)
Nagyon örültem, hogy a vendégem végre hallal távozott erről a csodálatos kis vízről! Remélem amint közeledik a tavasz még több emlékezetes horgászat vár majd ránk.

1. Szép víz, jó képek, jó halak.
    Nem fagytatok bele a vízbe?

1. nem mentunk bele, mert nem akartunk taposni... Tamás látott ivadékot ( szerintem a sügereknek megint a sebes ivadékoktól volt tele a hasuk :( )... ellenben én kicsit megfürödtem amint át akartam menni a gáton... a bal kezem könyékig vizes lett... de mivel 6C volt a hőmérséklet, s hamar kicsavartam mindent nem fagyott le a bal kezem :)

2. legközelebb viszek kést és felbontok egy nagyobb hasú sügeret ( még soha nem csináltam ) de kíváncsi vagyok mivel tömik a hasukat