2013. február 7., csütörtök

Az első tavaszi napok 2013

Januárban volt egy klassz kis túrám a Bakonyban, olyan helyeken jártam amit már régen meg akartam nézni, de időhiányban szenvedtem ( ha volt egy fél napom akkor inkább horgásztam ). Klassz kis gödröket fedeztem fel, látom benne a lehetőséget a tavasz folyamán. Remélem lesz majd időm áprilisban meglesni ezeket a gödröket, alámosásokat, kanyarulatokat...

Február első napján igazán szépen sütött a Nap én meg ültem az ablaknál és kötögettem a legyeimet. Ekkor belém hasított a felismerés: meg kellene nézni az egyik közeli patakot! Elképzelhető, hogy a 3 napja melegedő idő kimozdította a domikat. Mivel már sokadik napja nulla fölé kúszott a hőmérő higanyszála s két napja elolvadt a hó is a városban, volt esély domikra.

Gyorsan magamhoz kaptam a frissen kötött nimfáimat, s a tavaly építetett #3-as botomat és 15 perc múlva már a parton is voltam. A víz zavaros és húzós volt ,  igazán jó terep gyakorolni a nimfázást. Az egyszerűbb utat választottam, ezért ezt a kapásjelzőt gyúrtam a nimfám főlé kb 20-25 cm távolságra.
kapájelző gyurma
a tipet végére ez a nimfa került
Kicsit lengedezett a szellő, de még nem volt zavaró a #3-as zsinórhoz. Amit nehezen tudtam megoldani az a dobás volt, mert a kapásjelző gyurma és a nimfa szokszor "külön" életet élt. Majd ki kell kérnem egy tapasztaltabb nimfázó kolléga véleményét és segítségét.

Nem volt hosszú peca, de ebben a verőfényes időben igazi kikapcsolódás nyújtott az a négy kis domi akiket sikerült horogra csalni. Míg sütött a Nap az embernek az volt az érzése, hogy már itt a tavasz.
az első legyes domi 2013-ban

a bizonyíték

szépen csillognak az első "tavaszi" napon a halpénzek


 


1 megjegyzés: