2013. február 26., kedd

Februári bolyongásom a Zalán

Február még mindig nem az a hónap mikor a horgászok nagy kedvvel és elvárásokkal indulnak kedvenc vizeik partjára. De ahol nincsenek lerabolva a vizeink, s nincsenek egyenesre gyalulva a medrek ott igenis van esélyünk halat fogni. Persze vannak jó csukás, süllős vizek ahol ilyenkor is bele lehet futni szép halakba( sőt a Dunán ilyenkor fogják a rekord süllőket !! ) , de az én felső Zalám nem ezekről a halakról híres.

A szlovéniai havas snowboardozás után megálltunk Zalaegerszegen egy napra, hogy a nagyszülők kicsit élvezhessék az unokákat én meg előkaptam a csomagtartó mélyéről a 4 részes kis pergető botomat és elkalandoztam a felső Zalára újfent.

mindenütt hó

Jobbnál jobb helyeken sikerült csak a bot végét fogni, mintha nem lenne élet a folyóban. Most már nem titok, idén is került sebes pisztráng a folyóba. Az ősszel még látni is lehetett a halakat, sőt a karácsonyi szünetben a domik mellet még sebest is lehetett fogni. Ekkor még joggal hittem abban, hogy az "eldugottabb" részeken megmaradtak a halak....

naplemente télen

itt jártam
Elmentem a frekventált helyekre is, ahol a zalai horgászok bebizonyították, hogy sok jó ember kis helyen is elfér... A néhány ismert gödör mellett többen szorongtak s gilisztával, májjal próbáltak domikat, sebeseket fogni. Itt sem volt maradásom, még nyugatabbra mentem.

Salomvárnál csak egy horgásszal találkoztam, aki kiöntötte a szívét hamar. Arról panaszkodott, hogy idén még egyetlen méretes sebest sem fogott, miközben egy éve 54 sebesnél járt ilyenkor. El sem hitte, hogy megint volt telepítés...Miután megeredt a nyelve arról számolt be, hogy a helyi kocsmában volt aki 174 pisztráng fogással dicsekedett 2012-ből. Félreértés ne legyen, itt mindenki szereti a halat :( . Na ekkor telt be végleg a pohár, s hazafelé fordítottam szekerem rúdját...

Sajnos évi 6500 forintért jogot lehet szerezni a horgászathoz ezen a kis folyón és hordani haza a halat a tepsibe ( bár van akiben még ennyi tisztesség sincs, s nem is vesz területi jegyet ). A világon nincs még olyan víz ahol évi 25 euróért addig cipelheted haza a pisztrángot amíg ki nem fogy. Itt is csak akkor járnak horgászok a vízre mikor a sebesek és a domik vonulnak ívni ( tilalomban, félreértés ne legyen ). Ekkor lehet az "ügyességünkkel"  a kocsmában a szomszédok és falubeliek előtt dicsekedni. Sajnos itt még hülyének néznek ha azzal dicsekszem, hogy 174 sebest engedtem útjára ....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése