2013. február 28., csütörtök

Új botom : Vision Cult 10.8 #3

Hetekig szemeztem a Vision Cult 10,8-as botjával ami egy #3-as pálca. Arra gondoltam, hogy ez alkalmas lehet arra , hogy megtanuljam a cseh és francia nimfázás fortélyait. Tudom vannak ennél jobb botok is erre a célra, de ha nem jön be a cucc és a módszer akkor sem bukom olyan sokat. De megvan a tankönyv szerinti hossza és nem nehezebb , mint a "versenytársai" ami igazán fontos szempont volt.

Már hónapok óta kerestem egy megfelelő botot és sok fórumot átnéztem. Szóval kutakodtam eleget, néztem a száraz technikai adatokat ( hossz, tagok száma, zsinórosztály, súly, festés ) és az árakat. Úgy tűnik, hogy a piac kb 80-90 grammos botokat tud felmutatni a 10 lábas hosszban s az átlagár kb 300 euró.

A megvásárolt bot nem igazán lóg ki a sorból, de az akiós ára jóval az átlag alatt volt ( 130 eur ). Kicsit talán lágyabb az akciója mint az általam fellelt botok, de azért első próbálkozáshoz ez elegendő lesz. Otthon a kertben kipróbáltam a botomat. Van hármas botom, így a kis orsó került fel elsőnek a botra. Kíváncsi voltam, hogyan tudok dobni a bottal, jó lesz e szárazléggyezésre. Nem vagyok jó dobó, szóval ezt a rész kéretik fenntartással olvasni.

A kis orsó nem egyensúlyozta ki a botot, az egyensúlyi pont valahol 4-5cm-re a parafa nyél végétől volt. A bot nagyon lassú, s lengetésnél nagyon fejnehéznek tűnt. Mikor a sage 1650-es #5-ös madzaggal felkerült a botra az egyensúlyi pont a parafa végéhez ért, de nem lett könnyebb a dobás ekkor sem. Számomra továbbra is a #3-as CTS lesz a kicsi szárazlegyes botom, s a Cult marad nimfás bot.

Az első vizes próbálkozást meg is ejtettem a Balatonon és a Gaja patakon. Sajnos csak ázott nimfákat és mini jigeket tudtam tesztelgetni , halat egy darabot sem fogtam az első alkalommal. A Balatonon a múltkor csak apró kis sügereket fogtam a moló lábánál, így ideálisnak tűnt egy ilyen 3m feletti legyes bottal horgászni rájuk. Sajnos a sügerek nem így gondolták , sehol sem futottam beléjük. Elsőre úgy gondoltam, hogy én csinálok valamit rosszul, de miután pergető bottal sem találtam Őket be kellett látnom, hogy aznap a sügerek nyertek :) .

Hazafelé megálltam a Gaja patak azon részén, ahol eddig mindig sikerült legalább sügereket fognom. Itt sem sikerült felavatnom az új botomat.

Szóval az első cseh nimfás sikerekre még várni kell, de remélem még a tavasszal beszámolhatok néhány sebespisztrángról amit evvel a bottal és módszerrel fogtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése