2013. február 8., péntek

Balatoni szezonnyitó sügerekkel

A hétvégi melegebb eső végleg (?) eltüntette a jeget a balatoni kikötőkből, így érdemesnek tűnt elzarándokolni a magyar tengerhez. Késő délelőtt értem le, s egyetlen békéshalas horgászon kívül csak a vizimadarak mutattak érdeklődést a víz iránt. A molók mellett igen tiszta volt a víz, néhány apró ( még a fogott halaknál is apróbbakat ) vitézt lehetett csak látni a növényzetben.

Gondoltam, most kipróbálom azt amit eddig csak ajánlottam egy-egy barátomnak. A szerelék végére egy 4gr-os jig horogra került a  Manns 4.5cm-es gumihala, míg a flourcarbon zsinórra 25-30cm-re ( a jig horogtól ) egy kisebb DS horog kötöttem fel és egy 3.5cm-es DS fekete gumihalat szervíroztam.

Kíváncsi voltam, hogy tudok e egyszerre két sügeret fogni? Melyik fajta csalira lesz több megfogott halam?

Az időjárásra nem lehetett nagy panasz ( +5C és átszűrődött a napfény a vékony felhőtakarón ).  Sajnos nagyobb sügerekbe nem sikerült bele futnom, pedig az ismert jó helyeket mind megdobáltam.  Kishal felhőket is kevesebbet látam, azok is kb 2-4cm-es egyedekből álltak. Gondolom az előző generáció tagjai valahol messzebb és mélyebben tartózkodtak.

Ezek után nem is volt meglepő, hogy a nyolc sügér közül 5 jött a DS csalira ( kisebb és vízközt felkínálva ) , míg a maradék a jigen felkínált gumihalat verte le.

Ebédidőben kezdet a szél felerősödni, s egyre kíméletlenebbűl fújt szembe. A mólón nem volt hova bújni, s egyre jobban éreztem a csontjaimban a hideg szelet. Mivel nem sikerült értékelhető méretben és mennyiségben sügeret fognom, simán megfutamodtam...

a legelső volt a legkisebb

ez volt az átlag... az őszi választék itt szélesebb

a balatoni világos
Mikor befészkeltem magam az autómba - s kissé felengedtem - vettem észre , hogy a műszerfal +8,5C-t mutat. Azt hiszem frappáns példát láthatunk arra, hogy mit is jelent igazából a wind chill.

1 megjegyzés:

  1. Sosem bocsájtom meg, hogy idén előbb horgásztál a Balatonon, mint én! :)

    VálaszTörlés