2012. február 12., vasárnap

Falfúró , avagy az első NFLS horgászatom

Persze, hogy nem a klasszikus magyar filmről van szó az "elfeledett" Bán Jánossal ( Az én kis falum kötelező filmanyag Menzel-től 1985), hanem sikerült beszereznünk egy 15cm-es jégfúrót. A tél végén az összes kereskedő attól félt, hogy nyakán marad a lékfúró készlet, s nagy akciók indultak. Azonban a marketing anyag már kiment, a szibériai hideg meg bejött. Szóval jó vételnek tűnt ez a kis szerkezet tíz darab biroldalmi ezresért.

Szombat délelőtt ki kellett próbálnom, ezért a Velencei tó felé vettem az irányt ahol az egyik kikötőben szerettem volna horogra csalni néhány sügeret. Megérkezésem után újfent konstatáltam, hogy nincsenek horgászok a kikötőben, pedig már -8C meleg volt. Most azonban már voltak horgász nyomok a jégen, néhányan már meglékelték a tavat. Úgy döntöttem, hogy néhány régi léket újra fúrok, s csinálok újabbakat is, így növelve az esélyeimet ( hátha a sporik jobban ismerik a terepet ).
a kínai csoda masina
A lékfúróra hiába van ráírva, hogy vigyázzunk a pengékkel mert NAGYON élesek, persze ki kellett próbálni , hogy mennyire. Sebet most nem mutatnék, de aki hülye az meg is érdemli ezeket a díszeket.
ezek a pengék nagyon veszélyesek
A kikötő  területe nem éri el a fél hektárt, de a jég vastagsága igen nagy határok közt szóródott. Azokat a lékeket ahol a jégvastagság nem érte el a 10cm-t azonnal ott is hagytam, ám így is sikerült negyed óra alatt kb 10 léket fúrnom. Gondoltam most felkészülve jövök, bekevertem egy kis etető anyagot melynek célja a kishalak csalogatása volt, hátha jönnek a nyomukban a sügerek és a süllők. Ez a taktika gondolom máskor kiverné biztosítékot a pergető és legyező horgászoknál, de most TÉL van és -8C meleg.

Mivel marabu legyeket kötöttem apró jigg horgokra, így a kis legyes botomat vittem magammal ( gondolom, most már tényleg többen Irsa Jani klónnak tartanak :) ) , ebben a hidegben a legyes orsó jobban működik, mint a peremfutó.
a célszerszám: traum river #3-#4 és pool12 orsó

A horgászatról igazából nincs mit írnom, a bakamcsomba tett lábmelegítő betét tette a dolgát, nem fáztam és a Nap is kisütött. Ám két óra múlva már untam kissé a legyek táncoltatását ( kb.30 másodperc alatt megfagyott a marabu farok ha kiemeltem :) ),  felcihelődtem és elpakoltam. Kisétáltam a nádon túlra, ott megismerkedtem egy sporival, de neki sem volt kapása, pedig Ő élő csalival nyomta. Ellenben elmesélte, hogy a nyáron érdemes bemenni a nádszigetek belsejébe, mert akkor a félméteres víz tele van sügerekkel.

Egyre inkább az a tervem, hogy szerzek valami "vacak" de úszóképes csónakot a tóra ( s még egyet Délegyre ), szerintem egy gumicsónak árából simán kijön ez a két csónak, s megspórolom a szállítás és szerelés "borzalmait".

Jövő héten újra megpróbáljuk, remélem akkor több horgásztársam is jön.

4 megjegyzés:

  1. Szép volt ez Pali. Legalább megpróbáltad. ;)

    Üdv.
    kareszoft

    VálaszTörlés
  2. Szia Pali. Már régebb óta olvasgatom az írásaidat, és mindig tetszett, ez is. Ha már legyező horgász vagy, esetleg a hascsónakot (belly boat) kipróbálhatnád. üdv Dezső

    VálaszTörlés
  3. köszönöm, hogy írásra ösztökéltelek :) és köszönöm a tippet... tudod nekem egy kicsit rakoncátlankodik a derekam, nem biztos hogy a belly megfelelő nekem.. meg hozzá kell tenni, hogy a velencei tó bebarangolasához a belly lassú ( persze Délegyre ideális lenne ).

    Ezekkel a vizi eszközökkel most nagyon hadilábon állok, igazából még én sem tudom, hogy mire használnám és hol? egyedül vagy megosztanám az élményt egy-egy barátommal? mert akkor a kajak és a belly ( vagy kicsi gumicsonak ) kilőve... szóval vágyom most egy vizi alkalmatosságra ( a szörfdeszkáim sajnos erre alkalmatlanok ), de elkapkodni nem szeretném ..

    VálaszTörlés
  4. Szia Pali!

    Érdemes lenne tudnod Velencén, hol vannak nagyobb mély gödrök, szerintem az összes hal ott lehet. Ilyen helyeken kéne rápróbálni. Általában szerintem ilyen időszakban egyéb helyek teljesen üresek, az összes hal egy kupacban tömörülhet a vermelő helyeken.
    Csak gondoltam, hátha jól jön a hatékonyság szempontjából.

    Szia.
    I.J.

    VálaszTörlés