2012. november 29., csütörtök

Azok a csodálatos ÉMHE vizek !!!

Hajnali 4 és én ülök a meleg autóban és robogok Miskolc felé a sötétben. Hála Istennek nincs köd, az autóban hangosan tárgyaljuk ki hogyan kell nagy fekát fogni. Én ehhez nem nagyon tudok hozzá szólni, legnagyobb halam talán elérte a 30cm-t , de itt négyessel kezdődő hosszokról van szó. Györke Zoli hátulról osztja az észt, Aurél mindig is megfontoltan érvel. Míg tőlem szokatlan módon én hallgatok :).

Hogyan kerültem én ide csütörtök hajnalban? A múlt hétén beszélgettem Auréllal és említette, hogy mennek a miskolci barátainkhoz csapó sügereket fogni, s még a PV TV is forgat a nagy eseményről. Én nem akartam szerepelni ( s remélem még vágókép sem leszek, ígyekeztem kikerülni a kamera látószögéből ), de egy jó novemberi sügerezést nem hagyhattam ki.

A tervek szerint, reggel egy magán tavon kezdünk ahol csukákra kell a társaimnak a kamerák előtt horgászni. Én kicsit készültem csukából, vittem néhány nagyobb gumihalat ( 8cm berkley pulse shad ) , nagyobb jig horgot és harapásálló előkét is. Reméltem itt fogjuk a legkevesebb időt eltölteni, de végül kissé elhúzódott a csukázás.

A találkozó az egyik benzinkúton történt, ahol fergeteges hangulatban zrikálták egymást a srácok. Szerintem Zoli Facebook oldalán már többen látták az ott készült képeket :). Míg a társaság efelkészült az első heylszínen és sikeresen beszereztem a napijegyet. Az ÉHME is azt a megoldást követi mint a Vasi Szövetség azaz 2000 birodalmi forintért az összes vizükön lehet 24 órát horgászni. Így a vándor legyeseknek és pergetőknek csak az idő és a kocsi fogyasztása szab határt.

Én a magántó távoli sarkában próbáltam DS-el sügereket fogni ( a tógazda szerint arra lehetnek a szebbek ), de csak csuka kapásaim voltak. Sajnos kétszer is elvitték a csukák a kisebb drop-shot csalikat, így kénytelen voltam átállni csuka pergetésre. Sikerült is akasztanom egy kb 40-45cm-es komát , mely szépen lekövette a gumihalat, s a part közelében csapott le hátulról. Szépen akadt , nem volt nagy küzdelem s fényképezés sem, mivel az autómban maradt még a telefon is.

Megköszöntük a tógazda kedvességét ( eredetileg ez egy bojlis tó ), Zoli a vérét adta élete legnagyobb csukájáért ( 78cm ) , s Aurélnak is sikerült a kamerák előtt fogni egy csukát. Minden jól indult, s reménykedtünk benne, hogy a "titkos" helyeken szépen fogunk majd csapókat.

Megérkezésünkor láttuk, hogy egy legyes kolléga csukázik a kiszemelt helyen, szóval nem sikerült szűz helyre érkezni. A kolléga igazán kedves volt és levonult a forgatás kedvéért a pályáról, így megkezdődhetett a sügerek keresése. Olcsó poén... csapó indul!!!

Most aztán adhattunk a halaknak rendesen! Aurélnak sikerült az akadóból néhány igazán szép pédányt horogra csalni, míg tőle távolabb nekem a kisebbek jöttek. Én nem sokat unatkoztan, nem is fényképeztem a kisebb halakat ( barom módjára csak a telefonom volt nálam :( ). Miskolci barátaink meg csak sopánkodtak, hogy itt sokkal nagyobbak szoktak lenni!!

Míg Aurélnak sikerült megfogni élete sügerét egy másik részen addig én maradtam és fogtam néhány nagyobb példányt is. Annak ellenére , hogy volt mikor 5-6 ember is horgászott egy 50*50 méteres négyzetben, rengeteg halat sikerült fognunk.

Sajnos a bloghoz tartozó album betelt, most vehetnék még tárhelyet havi 2,5 dollárért, de még nem szántam rá magam. Smucig dolognak tűnik, ennek a többszörösét költöm el egy horgászboltban de nem vesz még rá a lélek. Ráadásul az exploreren keresztül nem is sikerült kifizetnem, szerintük ez már egy elavult verzió :).

Itt vannak a  képek néhány nagyobb csapó sügerről.

Ha valakinek van jobb ötlete, merre lenne egyszerű tovább lépnem ( elköltöztetni a blogot ) azt megköszönöm.

2 megjegyzés:

  1. A photobucket.com a megoldás. Nekem legalábbis.
    Szigetközi Ervin is épp ebben a cipőben jár, mint te. Kérdezz rá, hogy ő mit talált megoldásként..
    ---
    Nem is olcsó poén a Csapó indul. Én felröhögtem. :-D

    VálaszTörlés
  2. "Ha valakinek van jobb ötlete, merre lenne egyszerű tovább lépnem ( elköltöztetni a blogot ) azt megköszönöm."

    Szia.
    Nem tudom, hogy itt mekkora az ingyenes tárhely, de a wordpress.com 3gb tárhelyet ad ingyen blogjaihoz!Ez több ezer fotóra elegendő.
    Üdv.
    I.J.

    VálaszTörlés