2013. július 8., hétfő

Az első legyes törpém... aztán a második :(

Az agárdi 2 hét alatt egy szombat hajnalban kiugrottam a (volt?) kedvenc patakomra, hátha a közelgő lehűlés és hajnali "hűvös" segít horogra akasztani néhány sebest. Ha sebes nem jön akkor jó lesz néhány szebb domi is...

Korán kelni ebben a nagy melegben nem volt gond, ilyenkor az ember nem is tud jól aludni szerintem.

Már hajnali ötkor az egyik legígéretesebb pontján voltam a pataknak, itt a híd alatt van a legmélyebb és legnagyobb gödör. Ha a melegben alig táplálkoznak a sebesek, akkor azért itt súlyozott nimfával csak lehet fogni egy-egy halat alkalmanként. Az első úsztatások alkalmával meg is érkezett az első kapás, amit jól is reagáltam le. Megfogtam az első halam!

Mikor megláttam a felvillanó sárga hasát a kb 10-15cm-es halamnak, majd kiugrottam a bőrömből! Lehet ez az első olyan sebesem mely itt született??!!! Azonban hamar kiderült, hogy a sebesemnek bajsza nőtt :(. Egy kövér, jóllakott 15cm-es törpeharcsa nézett velem farkas szemet... Iktattam a komát, s tovább álltam. Az összes ismert gödröt átvizslattam, majd egy húzós zúgó mélyéről fogtam egy 10cm törpét megint. Nanemáááá!!!&@##&@°˛˘^grgggrrrrrr#&@Đ !!!

Tavaly a sügerektől hemzsegett a víz, idén meg a törpéktől?? Hol vannak a pisztrángok? Volt egy gödör ahol már tavaly is fogtam a nyári napokon sebest, itt eltöltöttem vagy egy órát egy ismeretlen hallal. Több nimfámat és nedvesemet is meg-meg csípte, de nem voltam elég ügyes a megakasztásához. Talán egy túlélő kacérkodott velem?

Még "sikerült" egy kis 10cm-es domit akasztanom az egyre melegedő délelőtt folyamán, sajnos a társai szintén nem mutattak aktivitást. A múlt évben a sügerek mellett a 15-20cm-es domikra is lehetett számítani, most azok is sztrájkolnak.

A víz tisztaságával most sem lehet gond: a gammaruszok köszönik jól vannak, s a folyami rákok is rá-rá mozdulnak a nimfákra. Valami más lehet a gond ami miatt nincsenek bent azok a halak amiket idén májusban beletettek...

A nyomravezetőnek magas jutalom!!!!

UI.: lesz még egy bejegyzés képek nélkül...ezek az örök enyészeté váltak a mobilommal együtt :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése