2013. július 10., szerda

Kádárta 1.0

Már évek óta el akartam menni Kádártára, sok nagy halnak a fényképe a különböző oldalakon csábítóan hívogatott. A szakadt vitorlámat levittem Kenesére, majd irány Kádárta. Arra fel voltam készülve, hogy itt kevesebb feketesügér van, de az átlagos méret sokkal nagyobb.

Beszélgettem a halőrrel aki szerint amióta el lehet vinni a halat, sokan direkt azért járnak ide, hogy a megfogott halakat a saját tavaikba telepítsék. Az infója szerint volt mikor egy tucatnál több horgász jelent meg halszállító furgonnal, mert így gyakorlatilag fillérekért lehet anyahalakhoz jutni. Persze itt is élnek nagy amurok, így alig van utánpótlása, szaporulata a sügereknek.

Ezért volt meglepő, hogy második dobásomra egy helyi szaporulatból származó kisebb példányt sikerült megcsípnem ( mondanom sem kell...Manns kis gumihal :) ). Sajnos a kép pocsék, de mivel ez az első kádártai halam, ezért ennek itt a helye.
első kádártai halam ( bocs a képért )
Több nagy példányt is láttam, de a D1-es szabály itt is érvényben van: ha te látod akkor már Ő is lát téged...s ekkor már b...od. Két kolléga is csapta rendesen a vizet, ez sem javította az esélyeimet.


Ellenben két hatalmas halat sikerült elcsesznem... Két kisebb példányt próbáltam egy worm gumicsalival becsapni, melyet egy szikla takarásából pöcköltem közéjük, de érdeklődésen kívül mást nem értem el. A harmadik dobásra kivágódott egy hatalmas test és elragadta a férgemet. Biztosan túl hamar vágtam be, mert csak 2 mp-ig volt meg a kapcsolat :(.

Ezek után már olyan helyekre is dobtam, ahol csak sejtettem a halakat. A szikla másik oldalán, ahol volt egy kis szabad hely, leejtettem a kis férget. Akkora fekete hát vágódott ki a semmiből, hogy azonnal tele lett a gatyám :). Azt hiszem átvillant az agyamon, hogy így 4m magasan, két oldalt fákkal semmi esélyem a hal kivételére ( én még mindig nanofil-t használok, nyárra azonban nyolcasra erősítettem ). Bár az is lehet, hogy mindez nem futott át az agyamon, csak egyszerűen annyira hatalmasnak és fenségesnek láttam ezt a koromfekete halat, hogy kikaptam előle a csalimat.

Volt még dolgom Veszprémben, így csak ez a rövid ismerkedős pecára volt lehetőségem. Igyekeztem megfigyelni a halak territóriumát, viselkedését s majd a második alkalommal többet szeretnék ebből a szép vízből kihozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése