2011. október 11., kedd

legyezés és pergetés , kettő az egyben

Hétvégén inkább szörfös időnek nézett ki, esővel és széllel. Az szeles oldalak szerint delután igazi szél várt ránk, de ha esetleg nem is jön be a szombat akkor ott volt tartaléknak a vasárnap. Szombaton délelőttöm kis fözőcskével telt el, majd ebéd után lestem a szelet. Gyors "conference call" a szörfös haverokkal, s abban maradtunk, hogy ez nem a mi napunk (később kiderült, hogy igen :( ).

Ebéd után elővettem a legcsábosabb mosolyomat ( még jó, hogy a feleségem nem undorodik a zombiktól :) ) és megkérdeztem, van e még szükség rám vagy elhúzhatok horgászni?

Kicsit fájt, hogy megvannak nélkülem, de aztán hamar megvigasztalódtam.

Olyan tavat választottam amely a mostani szellők árnyékában a legnagyobb esélyt nyújtja.  Elinntéztem a formaságokat aztán kezembe kaptam a kisebbik pulse-t és az #5-os legyező botomat és irány a part. A pergető botomon a frissen beszerzett 0.06-os nano zsinór feszült, az oldaltáskámban egy apró doboz mini wobbler lapult 1 ágú szakáll nélküli horgokkal s a másodikban pedig kis gumihalak + jigg horgok.

Az első félórában a befolyó kis zúgóját vallattam, de sajnos semmi eredménnyel. Azt vettem észre, hogy a tó medre igen iszapos es tele van növényi hulladékkal mely melegágya a tápláléknak. Az első fél óra után egy kis ütést éreztem amire határozott bevágás következett s a kis pulse szépen görbült s a fék is megszólalt. Szép süllőre vagy balinra gyanakodtam, de a végén egy kéttenyérnyi kárás vol a horog végén. Szegénynek a "tokájánál" kívülről akadt a horog, gyorsan megszabadítottam s visszaengedtem szépen.

Úgy vettem észre, hogy a másik oldalon kisebb a szél, a kis sziget oldalában érdemes megpróbálni legyes bottal a horgászatot. A szélárnyékban megpróbálkoztam a nimfázással, s néhány dobás után egy idei balinkölyköt sikerült fognom meglepetésémre.


a kis balin nimfára éhezett meg

A kis sziget túlsó felén már nem volt alkalmas sem a víz sem a növényzet a legyezésre, így bevetettem a pergető botot egy kis 3.5cm cola színű kopytot. Néhány dobás után az utolsó métrereken komoly ütést közvetített a bot melyre azonnal reagáltam. Olyan védekezést csapott a a parti növényzet takarásában a halam, hogy azonnal csukára gyanakodtam. Mivel a nano zsinoron semmi eloke nem volt úgy döntöttem, hogy nem fárasztok hanem kockázatot vállalva azonnal reptetem a méretesebb halam. Megkönnyebbültem, mert már láttam is, hogy nem csuka hanem egy szebb domit szánt nekem a vakszerencse. Ez már a második domim amit gumihallal fogtam.
szebb domi, ám ezen is sérülések vannak
Nem akadt valami jól a horog, szóval nem volt rossz döntés a reptetés de erre nem vagyok most büszke. Megvontam magamtól a fárasztás élményét s veszélyeztettem a hal épségét, szóval he lehet akkor ne reptessük a halat hanem merítsük meg vagy emeljük ki kézzel.

Észrevettem, hogy a bukó mögött a sziget felöli oldalon szép sima a víz a szélárnyék miatt, szóval ott volt a helyem. Sőt a dobasaimat az enyhe hátszél még segítheti is ! Mikor odaértem sok szedést láttam, de ezek vagy apró domik vagy küszök lehettek. Mindegy, ha a kicsik esznek a felszínről akkor a nagyobb domikra is van esély. Újra elővettem a legyes motyót és egy barna polibogarat ( a száraz legyek nem jöhettek szóba, mert a szárító műtaplóm a legyes mellesen mardt ).

az első szombati legyes domim
 A sok apróhal miatt rengteg kapásom volt de ezekre nem volt érdemes bevágni mert csak a kisebb halak próbáltak egy nagy falatot bekapni, de én nagyobb halra vágytam. Rövid idő alatt meg is volt a két komoly kapásom aztán lassan abbamaradtak a szedések és a szél is felerősödött.

klasszikus domi portré legyes bottal

hasonló beállítás a harmadik domiról

a harmadik domi, még megtartaná a zsákmányát :)

Lassan azonban már ideje volt lelépni, mert egy térdnadrágban léptem le otthonról, de szerencsémre nálam volt a vadonat új legyes kabátom így a felsőtestem nem fagyott át az októberi télben s most nagy szolgálatot tett a kapucni is. Szóval jó kis nap volt. Pergettem, legyeztem és mindkét módszerrel fogtam halat. Süllő nem jött pedig azt  mondják, hogy jócskán van benne de én marketingnek tartom csak. Három peca alatt bele kellett volna akadnom akár egy mini süllőbe... Azt mondják, hogy ebben a hónapban lesz telepítés, majd akkor megpróbálom újra. Itt ideális a terep az esti legyezésre mivel az egyik part ki van világítva, elég fényt adnak az éjszakai horgászoknak, s a sekély víz is támogatja a kezdő legyeseket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése