2011. október 24., hétfő

Délegyháza - újratöltve I.

Szombati ebéd után Adrienn váratlanul nekem szegezte a kérdést: olyan szép idő van, nem akarsz horgászni menni? Még nem vagyok elég öreg, hogy arra gyanakodjak : valami nincs rendben otthon... Szóval nem sokat haboztam, 10 perc alatt már össze is pakoltam a két kis pulse-t, az oldaltáskámban a DS csalik arzenálja és néhány felszíni wobbler jelentette a fegyvert a fekete sügerek ellen.

Az utam esménytelenül telt mígnem belefutottam egy sávlezárásba az M0 úton, mely elvett értékes fél órát a horgászatból. S közben továbbra is hét ágra sütött a nap.

Miután megvettem a napijegyet, gyorsan leértem a tóhoz s közel 10 perc múlva már két felszerelt bottal álltam a tó partján. A kicsi pulse kapta a DS csalit, 5 grammos ólommal és egy speciális féreg formájú DS csalival ( 7cm ). A nagyobb pulse-t 16-os monoval szereltem, kapott egy light harapásálló flourcarbon előkét ( mert csuka is van a tóban ) és wobbler  került.

Kabalaként azon a szakaszon kezdtem ahol életem első sügerét fogtam. Kicsit be kellett gázolnom a vízbe, mert valaki egy madzaggal nehezítette a pályát ( egy követ kötöttek rá és keresztbe dobták a vízben ). A kisebb sügerekben most sem kellett csalódnom, hamar követőkre talált a csalim és néhány dobás után már meg is volt az első fekete sügér. A horog épp, hogy fogta a halat s ennek még jelentősége lesz....

a keddi ikertestvére

itt látszik a féreg utánzat
Kísértetiesen emlékeztett a kezdet a szerdai horgászatra...

Most a másik irányba indultam el, így esélyem volt 2 horgászat alatt megismerjem a tavat. A horgászatott nehezítette egy hattyú család amely magának vindikálta az egész tavat. Ismét sok halat láttam, de nehéz volt kapást kicsikarni. Amint jött egy felhő azonnal eltűntek a halak. Minden beállónál megpróbáltm a DS csalit/csalikat és a wobblereket/szilikonos jigg fejeket.  Két kapást sikerült még a továbbiakban kicsikarnom, de mindkettő hal a lábamnál ment el mert vékonyan akadtak a halak. Wobblerekkel és a szilikonos jigg-kel nem sikerült kapást kicsikarnom, csak DS csalikkal tudtam felkelteni az érdeklődést. Úgy látszik, hogy a front miatt nem voltak igazán étvágyuknál.

Most több pergető horgásszal találkoztam, többen nem fogtak halat ( volt aki a nagy csali nagy hal módszert favorizálta ) vagy csak 2-3 halig jutottak. Legközelebb előveszem a kicsi ( 4cm-es csapó sügérre készült DS csalikat ) és a kisebb horgokat, mert talán ezek jobban megfelelnek a 20cm körüli fekete sügér populáció táplálék terítékének.

Ha szombaton jó lesz az idő ( sütni fog a nap ) akkor kinézek megint a tóra csak sikerül egy olyan napot kifogni amikor több feketét is megcsípek egy nap. Mondjuk kettőt :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése