2012. szeptember 24., hétfő

Beetetés

Elkezdődött a suli, már sárgulnak a levelek és az irigyek. Kaptam egy fél nap kimenőt, gondoltam megnézem hogyan áll a kis bakonyi patak, eszik e még a sügér. Korvin barátom mindig azt a nagy Dunát ostorozza, gondoltam ráveszem egy kis patakozásra. Nem kellett sokáig győzködnöm, beszerezte a családi engedélyeket és másnap reggel már a kapuban várt. Mindig meglep az udvariasságával, nem vagyok ehhez hozzászokva a mai világban.

Egy óra múlva már beöltözve álltunk a patak partján, elmeséltem mire lehet számítani, hogyan érdemes itt horgászni. Megpróbáltuk a felső részt de nem igazán adott halat, napijegyet is kell venni így elundultunk lefelé, ott van néhány jobb gödör. Magára hagyom az "emberemet" míg meghívom egy napijegyre, mondom, hogy beetetés folyik :).
 

a kényelmes legyes

a modern legyezés
Végén egyre jobban ráérzet Tamás a kispatakos legyezésre, sorra jöttek neki az apró sügerek és még bodrit is fogott nimfával. Sajnos nem sikerült a koronát feltenni s ekkor még nem jött neki össze a vad sebes ( nem úgy mint most hétvégen, beérett az etetés ).
nekem csak egy jött az idei telepítésből
 
igen csak soványka, a sügerek nagy gondot jelentenek

ezekről a kis vitézekről van szó

nagy konkurenciát jelentenek

egy kis domit is sikerült becsapni
Furcsa ez a víz, benne vannak a sebesek de annyi a sügér, hogy mindent leszednek a sebesek elől. Csak akkor lehet jobban fogni a pisztrángokat, ha a felszínről is szedegetnek. Ami meglepő volt , hogy idén sokkal kevesebb domival találkoztam, mint egy éve. Sajnos már-már meg lehet húzni az idei év mérlegét, mert még néhány nap is életbe lép a sebes tilalom.

Október 1.-től már csak azon lehet imádkozni , hogy idén ne szokjanak rá a helyiek a pisztráng húsra. Talán ebben segít, hogy idén nem voltak sebes fogások és a halak sem mutatták magukat annyira mint egy éve. Most jön el a természet ideje, remélem lesz esélye ezeknek a szép halaknak tovább örökíteni a génjeiket, s jövőre találkozunk újra. 

1 megjegyzés:

  1. "...mondom, hogy beetetés folyik :)..." Hagytam magam. :-D
    Hálás vagyok érte!

    VálaszTörlés