2012. szeptember 12., szerda

Tour de Hongrie **** Aliga - Kerkaszentkiraly

A balatoni napok után megérkeztünk Zala megyébe, itt ért véget a túránk. Megtettem néhány száz kilométert, sok helyen horgásztam de igazából sehol sem töltöttem sok időt a vízparton. Olyan volt, mintha egy szenvedélybeteg leszoktató kúrán venne részt. Minden nap egy kis horgászat, hogy a szenvedélybeteg megkapja a napi betevőjét, de még az egészségügyi határérték felett :).

Nem akartam a Zalára menni. Elegem volt abból, hogy a legjobb haltartó helyeken üres vizet találok, s csak tesztelhetem a csalik mozgását. Sajnos elég üres a víz azokon a részeken amit meg lehet horgászni. Talán a sikertelenség elkoptatja a ransicokat is, s újra kap esély a víz a regenerálódásra.

Szóval megint Kerkaszentkirály felé vettem az irányt, s abban bíztam most megtalálom a nagy domikat vagy a Kerka torkolatnál a balinokat. Pergető cucc nem is volt nálam, itt a legyes motyó a nyerő ( mondom ezt a magam hallatlan nagy tapasztalatával ).

Reggel napkelte után érkeztem, a torkolat volt az első hely ahol beálltam a vízbe. Azt hiszem a legyezés tényleg művészet. Ha az ember rossz lábbal kel fel, rögtön meglátszik a dobásain. Én nem vagyok dobóművész, egyszer vettem részt egy gyorstalpalón ( Ernő , köszönöm ) s végeztem néhány száraz edzést is. Most azonban olyan káosz volt minden dobásom, hogy azt le sem lehet írni. Egyszerűen szétvertem a pályát.

Leültem a partra és át kellett gondolnom, hogy most miért is vagyok itt? Ez nem verseny ahol minnél több halat kell fogni, nem kell bizonyítani senkinek. Élvezd a természetet, a dobást, a legyeidet és ha fogsz néhány halat akkor az már csak a ráadás.

Tíz perc szünet után beültem az autómba és tovább álltam. A kis meditáció sokat segített, most már lassan  kezdtem magamra találni. Egyre jobban sikerültek a dobásaim. A halak is megjöttek.
szebb domik, de max 20cm

víz alatt

szakadt part, sajnos az objektív még vizes

tudom köves kép, de ő volt a legnagyobb

vörös

kölyök balinok

itt volt a legtöbb hal...

a pálya

mint a Zagyva, csak nincsenek bokrok ( határfolyó )

balra Szlovénia

jobbra Magyarország

kavicspad

egyen domik idén, jövőre +5cm

polibogár

nimfával sügérek

mindenhol domik, 5cm-25cm-ig
Szóval jó kis peca volt. Lassan beindultak a halak, én is javultam. Ha valaki "halálra" fogta magát pisztrángokkal Szlovéniában, Horvátországban és még hiányozna egy kis domolykózás akkor hazafelé az M7-es álljatok meg Kerkaszetnkirályon. 

ps) ez a falu él, itt nincsenek besavanyodott emberek, van humorérzékük és a "művészetük" kiemeli a tucat falvak közül. Érdemes ide ellátogatni / benézni akkor is ha nem horgászni jöttök.
Aprajafalva

Hókuszpók nem horgászni jött


Meneküljetek törpök !!!

ki gépen száll fölébe

bizalomgerjesztő gépszerelő


Egyiptom

van ennél nagyobb templom is

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jóóó volt! Vicces, érdekes, és főképp halas :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz kis falu... néha az az érzése az embernek, hogy nem is itthon van...

    VálaszTörlés
  3. Tetszik. Az egész. Mentalitás, természethez való viszonyulás, az egyéb gondolatok, melyek emberré teszik az embert. Ámbár sosem legyeztem, nem erősségem a pergetés, de nem is ezért olvaslak.

    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. öröm kapni ezeket a megjegyzéseket, köszönöm a kitüntető figyelmeteket

      Törlés