2012. szeptember 10., hétfő

Tour de Hongrie **** Bakony - Aliga

Mivel a sárvári üdülés nem jött össze erre a hétre kellett valamit találnuk , lehetőleg vízparton. Rengeteg szállást hívtunk fel, szinte mindenhol teltház fogadott minket vagy nem volt megfelelő a hely. Mindenképen a Dunántúlon kerestünk szállást, mert onnan szándékoztunk tovább menni Zalaegerszegre ( a srácoknak ígértünk a suli előtt még egy nagymamás hetet).

Jött egy kósza ötlet, próbáljuk meg a Club Aligát. Már tíz évvel ezelőtt is "gáz" volt a szállás és az étkezés is. Ellenben a partja nem zsúfolt és finom a lángos, sült-hal. Volt 2 éjszakára szabad szobájuk, így lefoglaltuk. Sajnos volt egy kis félreérteés. Mi úgy hittük, hogy a *** részben van hely, de nem .... Hát a srácokat egyenesen sokkolta a "minőség".

Én meg dörzsöltem a tenyerem, jól bebalinozok ... Reggeli előtt , hajnalban keltem és kihúztam a spiccre pergetni. sajnos dobótávban semmi érdemleges nem történt. Ellenben a rövid móló és a strand közt egymást érték a rablások. A csónakos pecásoknak sem termett semmi babér pedig a lábuk előtt zajlott a nagy csata.

Én ekkor otthagytam a nagy mólót és elmetem csendesebb vizet keresni, az "uszodán" túlra. Itt hamar megfogtam ezt a siheder balin komát ( szerintem ez volt az idei első legyes balinom is).
kölyök balin
Jól megérdemelt munka otán jöhetett a reggeli, s már terveztem is a holnapi gázlós legyező pecát a strand határához.

Reggel nem is az órámra ébredtem, hanem egy "kellemes" kis viharra erős széllel és esővel. Nem tudtam magamat rávenni, hogy kimenjek. Sajnos vissza aludtam , s csak reggel hétkor ébredtem fel. Mivel addigra kitisztult az idő, gyorsan magamhoz vettem a cuccot s már trappoltam is a vízparton. Gyorsan , de óvatosan eljutottam a bójákig ahol most csak derékig ért a víz és kb 30C volt. Sajnos úgy tűnt lemaradtam a nagy előadásról , ha volt ilyen ezen a hajnalom egyátalán.  Ellenben megjelent a kerékpáros vagyonőr ( Aligán 2 óránként járőröznek, így ellenőrzik a szabályok betartását), s ki akart parancsolni a vízből.

Tartottam neki egy kis jogi előadást, miszerint nem a kikötőben horgászom ( ami tilos ) s nem is a strandon, mivel a második bójasoron kívül állok. Szerinte ez csak akkor igaz, ha Tihanyról gyaloglok át, ha a papucsom a strandon van akkor már szabályt szegtem. Jót nevettem rajta aztán udvariasan megkértem, hogy ne zavarjon horgászat közben.

Sajnos nem volt sok időm, mert az első "fecskék" már megjelentek reggel nyolckor a strandon ( miért nem alszanak és reggeliznek az emberek ebben az időpontban a szabadságukon? ) így már nem akartam ott "bohóckoni" a vízben állva.  Ez a nap már az ördögé. Nem biztos, hogy aki korán kel az aranyat lel. Ellenben aki nem kell fel a Balatonon korán a balinok kedvéért az nagy valószínűséggel nem lel aranyat. Természetesen MINDIG vannak kívételek :).

ps) a szállás förtelmes talán még Pozsgay elvtárs is ebben az ágyban aludt és ezen a szőnyegen járt, egy koleszban jobbak a feltételek. De még mindig "csak" 210 a sima lángos, a sajtos-tejfölös is 410. Ráadásul lehet kapni Meggy és Szőlő Márkát ami nagyon bejött a fiúknak. Este megnéztük a kertmoziban (mutatóban is alig látni működőt) a Madagaszkár 3-at, s napközben lefáradtak a srácok  Zamárdi Kalandparkban. Az egyik legjobb programunk volt ez a kétnapos nyaralás a Balatonon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése