2012. szeptember 3., hétfő

Tour de Hongrie **** Budapest-Sirok

Augusztus utolsó előtti hete igazán mozzgalmasra sikeredett, gyakorlatilag bejártam a fél országot. Volt időm rendesen felkészülni, mert a család Zalaegerszegen nyaralt a nagyszülőknél. A héten kötöttem elég nimfát, polibogarat és néhány kisebb CDC legyet ha nem találok domit és küszökre kell rámennem :). Összeraktam egy kis doboz wobblert is, s az új csalikra felkerültek az 1 agú szakáll nélküli horgok is.

Mivel szombaton Egerben kellett lennem a nagybatyám 70 éves születésnapján, így meló után nem volt értelme Budapestről haza mennem péntek este. Arra gondoltam, hogy a Mátrában szállok meg és megnézem a felső Tarna vidékét. Idén voltam arra egyszer kora nyáron és igen bíztatóan nézzett ki. Sajnos az ünnepek miatt szinte minden szállás foglalt volt ( vagy senki sem akarta kiadni a szobát péntek estére 1 főre ).

De végül sikerült egy motelt találnom Sirokon, így bátran ( de későn ) indulhattam meló után az M3-on kifelé. Sajnos elég sokat veszítettem az autópályán, így alig maradt időm sötétedésig, hogy megfelelő helyet találjak Recsk és Sirok közt. Sajnos voltak olyan mellékágak amit csont szárazra száradtak, s a Tarna is sok helyen gyakorlatilag beállt :( .

Folyamatos volt a versenyfutás a Nappal, gyorsan beöltöztem a gázlóba és összeraktam az új UL botomat. Végre találtam olyan helyet Recsk-Sirok közt amit már meg lehetett dobni.
 
alig van víz

itt már érdemes próbálkozni

ááááá

becserkésztem
Sokat kellett menni egy-egy gödörért,  az autoba be-továbbállni-autóból ki mutatvány zabálta az időt ami a legdrágább volt nekem abban a pillanatban. Jöttek domik de egyre nehezebb volt értékelhető képet készíteni róluk mert a Nap gyorsan elérte a horizontot...

az utolsó amiről még érdemes volt  ( s lehetett) képet készíteni

Sajnos lassan lement a Nap és ismeretlen terepen nem maradhattam kint tovább. Megkerestem a siroki szállásomat, ami inkább hasonlított egy konfortos kollégiumi szálláshoz. A főiskola óta nem laktam ilyen helyen. Kellemes meglepetés volt, hogy nem volt büdös és még törölközőt is kaptam. Szóval egy rossz szót sem lehet a szállásról mondani. Gyorsan kifizettem a szállást, hogy reggel korán tudjak indulni horgászni.
a nagy ágy

még TV is volt

vettem egy jó meleg(!) zuhanyt

szárad a gázló
Ellenben ami meglepett, hogy mire átöltöztem és elindultam Sirokon egy éttermet keresni már mindent zárva találtam s még csak fél kilenc múlt!!! Ekkor egy huszárvágással elindultam Egerbe ( iszonyat jót mentem a sötétben a  hegyi úton )  s ott kerestem egy benzinkutat tankolni majd a mellette levő PUB-ban ettem egy igazán jót. Az egri kaland arra is jó volt, hogy másnap mekkora menetidővel számolhatok és mikor kell felkelnem.

Kissé fáradtam érkeztem vissza Sirokra, még megnéztem a vizet több helyen és úgy döntöttem, hogy reggel nem itt kezdek, hanem hajnalban al húzok az Eger-patakra.

3 megjegyzés:

  1. Csak pergettél vagy legyekkel is fogtál? Kacérkodok a legyes pecával, viszont nincs "mentorom" így nagyon nehéz bármit is megtanulni....

    VálaszTörlés
  2. itt csak pergettem, mikor ismeretlen vizen vagyok akkor altalaban pergetek. csak akkor veszem elo a legyes motyot ha latom, hogy van eleg hely... szivesen kalauzollak , de meg en is az ut elejen jarok... a szaraz legyeknel ( nem a poli ) a prezentaciom az nagy nulla... szoval en is T betuvel a hatamon jarom a vizpartot. Egyes legyesek szerint minek is ir az ilyen blogot, de en ugy gondolom mas karan konnyebben tanulnak a kezdok

    VálaszTörlés
  3. Pontosan ezért jó, hogy "az ilyen" blogot ír, mert kezdőként az is inspirálhatja az ember, ha látja, más sem profiként kezdi és más is van olyan béna mint ő maga. Valahol el kell kezdeni, és akkor kezdi megszeretni igazán az ember, amikor egyszer úgy dönt, hogy inkább most mégsem a pergetős cájgot veszi kézbe (akár ismeretlen vízen is) hanem a legyes szerkót.
    Ha kezdők tollából is születnek érdemes postok, és jó irányba tendálnak, igenis jó olvasni ezeket.
    A másik pedig, a polibogarat is lehet és sokszor kell is úgy prezentálni, mint más szárazlegyeket. Én pl látott halnál sosem csapom vízre, mert csak elijesztem.

    Minden jót!
    F

    VálaszTörlés