2012. szeptember 5., szerda

Tour de Hongrie **** Sirok - Eger

Reggel korán keltem és tényleg jó időt futottam a Sirok-Eger útvonalon.Most még arra is volt időm, hogy a táj szépségén is elcsodálkozzam. Ami biztos volt, hogy 10-re voltunk hivatalosak a szülinapra így erre az időpontra Felnémeten kellett lennem.  Az Eger-patak vízkezelője a MÜHOSZ, leírást a vízről itt találtok (  Eger patak  ). Egyik legyes kolléga szerint érdemes Almárnál kezdeni a túrát, hátha lát az ember néhány kis sebest úszkálni a felsőbb medencékben.

almári gázló

almári gázló felett
A gázló felett eltöltöttem vagy egy órát , jól felgyalogoltam de halra utaló jeleket nem láttam. Remélem csak én voltam ügyetlen és figyelmetlen. A víz nagyon alacsony volt, de én már láttam ennél kisebb vízben is itthon sebest és domit vígan élni, szóval no para.

A gázlótól lefelé is elbarangoltam, itt egyetlen csipést könyvelhettem el kisebb nimfára, de nem sikerült semmit sem fognom. A vízmércénél gyakorlatilag mérhetettlenül kicsi volt a patak vízhozama, a helyiek felduzzasztották a patakot lentebb, hogy tudjanak öntözni. Beszélgettem egy nénivel, Ő azt tapasztalta, hogy voltak kis 10cm-es döglött halak 2-3 hete ( ez azt jelenti, hogy kb július végén, augusztus elején ).
mérhetettlen
Autóba szálltam és lementem Felnémetig, itt már kicsit több víz fogadott és tisztább is volt a víz. Sok kicsi domit láttam  csapatban úszkálni, szóval utanpótlás az lesz. Sőt  tárgyi bizonyítékát is láttam egy régi Erdészeti Lap-ban olvasott cikknek, miszerint gyümölcsök és zöldség maradékok kihelyezésével lehet felturbózni a patakok táplálék hozamát.
van jó szemét

a gammaruszok hemzsegnek a dinnyehéjon

jó konyhamac
Sajnos a felnémeti szakaszon sem láttam nagyobb pédányokat, meg sok helyi szaki ténykedett a vízparton. Voltak akik vizet loptak a patakból, voltak akik beton pilléreket bontottak légkalapáccsal így gyorsan leértem nagybátyám telkéig. Ő nagyon jó helyen lakik, a Tárkányi-patak és az Eger-patak összefolyásánál.


a medence rejti a domikat
Itt fogtam néhány domit , aztán lassan eljött a 10 óra menni kellett a buliba. Volt nagy meglepetés mikor a hátsó kert felől toppantam be a családi rendezvényre gázlóruhában, legyes bottal a kézben :).


polibogárral fogott domi

nimfás domi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése