2013. április 18., csütörtök

Életem első szlovák kalandja

Miklós barátommal már régóta terveztünk egy szlovák ( s majd egy szlovén ) túrát. Neki ez volt az idei első horgászata, míg én már jócskán belehúztam idén. Miklós mindig mondta, hogy ezek a szlovák "pontyos" vizek nincsenek messze, de amíg nem értünk oda kicsit kételkedtem. Közel egy óra múlva értünk Párkányba, ahol az első meglepetés ért minket. A boltokban még nem lehetett kapni napijegyet, pedig már elindult a szezon. A boltosnak később eszébe jutott, hogy a múlt évi jegyek még nála vannak, így végül a tavalyi jegyek átdátumozásával már horgászhattunk is.

Mivel a Garam még mindig magas és zavaros, így egy kisebb csatornán terveztük a horgászatot. A körülmények a Malom csatornára emlékeztettek, de ez a csatorna szélesebb és több náddal fedett rész található. Rengeteg halat lehetett látni a letisztult vízben: kárászok, domolykók, vörösszárnyúak, balinok, csukák sőt láttam egy félméteres harcsát is.

Ellenben a halak egész jól elkülönültek egymástól, volt olyan rész ahol csak vörösöket lehetett fogni, volt ahol a kárászok tömörültek ( kis balinokkal) , s a tisztásokban pedig hatalmas domolykó csapatok őrjáratoztak. Az átlag méret a domiknál 25-30cm volt,s voltak 40cm feletti példányok is a csapatokban. Eljött a #3-as CTS botom tesztjének ideje :).
Életem első legyezett jásza

az első domim

vertikálisan fogott domi

átlagméret

szép időnk volt

a vörösök átlagmérete
A közel négy óra horgászat során igazán jót szórakoztunk,  változatos "terítéket" sikerült összehozni, míg a számomra sikeres légy egy fekete nedves légy fekete nedves légy volt. Miklósnak a nap végén sikerült egy sedge-el megfogni a nap halát egy 40+-os domi képében.

Most már biztosan tudom, hogy többet fogok erre járni. Igazából közelebb van hozzám, mint a csodálatos Zagyva, Ipoly mivel erre nem kell átmennem a budapesti dugón.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése