2013. április 30., kedd

Volt akinek újat tudtam mondani

A mai napra már 30C feletti hőmérsékletet jósoltak, dolgom volt a magyar tengernél.. Reggel autóba pattantam és beszereztem egy éves jegyet a Sió felső szakaszára. Ha már a zsebemben volt a zsuga akkor érdemes volt beállni a Sióba néhány domiban reménykedve. Siójutnál terveztem 1-2 órát gázolni, mielőtt tovább állok s segítek egy barátomnak megismerkedni a gumihalas horgászat alapjaival.

A híd alatt egy középkorú pár szorgoskodott egy merítővel, s domit akartak fogni a kis tavukba ( nem hiszem , hogy volt érvényes jegyük, de hagytam őket mert csak a vizet zavarták :) ). Sajnos a halakat is rendesen stresszelték, így messzebb kellett a vízbe mennem a halakért. Közben hatalmas ( a domikhoz mérten mindenképen ) pontyok jöttek felfelé és táncukkal zavarták a célhalaimat. Nekem kicsit meglepő, de elképzelhető, hogy már ívásra készülődtek.

A szűkös időkeretben a kis #3-as botommal jópár domit sikerült megakasztanom, közte volt egy mely meghaladta a 30cm-t. Sajnos időközben kicsit feltámadt a szél, sokszor bezavart a prezentációba, így nem volt értelme a tervezett ideig maradni.

Délre érkeztem, s a barátom egy igen finom szarvaspörköltel várt ( már ezért érdemes volt elindulni ). Ő eddig csak élő csalival horgászott ragadozókra, de meg akarta tanulni a gumihalas pergetés alapjait is. Még a télen beszereztettem vele két pulse botot ( nekem bevált, más biztosan tudott volna jobbat ajánlani ); fonott és nanofil zsinórt; gumihalakat és jigeket.

Megmutattam néhány csomót, mivel kell összekötni a fonott zsínórt és flour-carbon zsinórt ( én a Balzer mini knot-a-not - ját használom ), hogyan kell kötni a jjig horgokat ( ami nekem bevált ). A kisebbik pulse-t tettük össze, nanofil zsinór + flourcarbon előke s a kis 3gr-os jig horogra került a Manns méz színű kis gumihala.

A kikötő sügerit, naphalait vettük célba. Az hamar kiderült, hogy a naphalaknak a 4,5cm-es gumihal nagynak bizonyult, de a sügerekben nem kellett csalódni. A fenéken kellett vezetni lassan pöcögtetve a kis gumihalat , melyet szívesen soroztak a kis csíkos vitézek. A "tanítványomnak" az elején nehéz volt átállni a lassú csalivezetésre, pöcögtetésre de aztán nála is beindultak a halak.
átlagos oktató halunk
Láttam a felszínen cirkáló szép vörösöket, gondoltam mit veszíthetek ha megpróbálom gumival megfogni Őket. Második dobásra már a hozzta is vissza a gumihalat egy igazán szép veresszárnyú. ( Közben a móló végében nagyban raboltak a balinok, de már csak egyet kell aludni és akkor közibük vágunk úgy rendesen ).
gumihalra éhezett meg
 A veresnél nagyobb dévért is fogtam , de szegény annyira dorozsmás volt ( még egy ívásra készülő halfaj ) és vérzett a szája, így nem akartam sokkolni a tisztelt olvasót egy fényképpel.
ezt a kövest nem tudtuk kikerülni
Nemcsak a kövest "sikerült" fognom, hanem egy ippeg méret feletti kis süllőcske is elcsábult a gumihalra. Róla sem készült fénykép, gyorsan visszakerült az éltető elemébe.

Szuper kis nap volt, sokfajta halat fogtam : domik, sügerek, köves, süllő. vörösszárnyú, dévér. Ha holnap nem lesz nagy szél, akkor megpróbálunk csónakból süllőre vadászni. Remélem ez a nap elég lesz arra, hogy a barátom megfogja élete első műcsalis süllőjét.

2 megjegyzés: