2011. június 30., csütörtök

egy tökéletes hétvége - szombat

 Szombat reggel fél ötkor ébredtem, a kis gumis botom már össze volt rakva , csak megragadtam és már kint is voltam a faházam mögötti már megkotort csatorna részre. A sügereket a csatorna széleben sejtettem a megmaradt növényzetben. Az első 1 órában 5 kis csíkos vitézt emeltem ki, az utolsót éppen időben... egy közel másfél kilós csuka kívánta meg az én kis halamat. Sajnos a sügereknél továbbra sem tudtam a 10-12cm fölé menni, el is ment a kedvem a fotózástól.

Közben megérkezett Viktor barátom, átnyergeltünk a kisebbik tóra, hátha az Ő helyismeretével megtaláljuk a sügereket a "csónakkikötő" környékén. Neki elkezdtek beesni nano gumikra a csukák, nekem 1 bugyli jött. Úgy döntöttünk, hogy míg meg nem jönnek a barátaink addig a hátsó nagy tóra megyünk át, ott akaár szép csukákat is foghatunk. Botcsere, pulse 5-20gr, kicsi zauber 2000 orsó 0.1-es PP piros színű fonott volt a felszerelés a csukák ellen, s persze nagyobb twiszterek, gumihalak és nehezebb jigg fejek az újra feltámadó szél miatt. Viktor elmesélte merre vannak a tóban a törések, de amíg én próbáltam ráérezni Ő több csukát és ezt a szebb sügeret varázsolta ki.


 Tovább álltunk, újabb twisztert tettünk fel. Nekem volt néhány lekövetésem, Viktor fogott néhányat mellőlem majd tovább állt egy sarokkal. Na ott aztán elszabadult a "pokol". Barátom már fogott néhány szép halat, de ott akkor elkezdett fohászkodni. Mi már csak akkor értünk oda mikor a fenevad a szákban pihent.


Viktor és az 5kg

A tavon én még mindig csuka nélkül voltam, csalit cseréltem Viktor tanácsára. A fenevad is egy sárga twisztert kívánt meg így reggel. A következő szakaszt már a "tuti" csalimmal kezdtem megdobálni, mikor egy hatalmas rablásra lettem figyelmes épp dobstávolságban. Már nem is hittem , hogy én itt halat foghatok.... valami hiányzott. Tíz perc múlva már tovább akartam állni, de még adtam magamnak néhány esélyt. A parttal párhuzamosan elobtam az említett rablás fölé, engedtem a twisztert a fenékig majd lassan megindítottam a sárga YUM gumit. Két tekerés után jött egy lassu elneheződő kapás. A csukám addig nem is közdött míg a lábamhoz nem húztam, mintha értetlenkedne a történteken. A szaltók elmaradtak, de négy-öt kirohanást és fékhúzást azért produkált a hal. Türelmes fárasztás után Viktor barátom megmerítette a halat, mely rövid pergető, legyező horgászatom eddigi legnagyobb hala lett.
a csukám

Ebéd előtt a tó még adott három méret körüli csukát, szépen bejártuk a tó északi végét is s sokat beszélgettem a srácokkal. Visszasétáltam a sügerem botomért, gondoltam ennyi csuka után már itt az ideje tovább keresni a sügereket. Jól szórakoztam avval, hogy a felnőtt növényzet "ablakaiba" ejtegettem a kicsi gumihalakat és szép vörösszárnyúakat és sügereket szedtem ki.
egyen sügér,  a nagyok elkerültek

vér vörös

 
Ebéd után volt még egy kis időnk visszalopakodtam Zalan barátommal ( http://www.sugertanya.hu/) a csatornához, vérkeszegeket fogdosni. Itt jött még nekem a sügerek, vörösök mellett egy méret alatti balin, majd egy mini jiggre kötött naracs marabu léggyel fogtam még egy sügeret.

a balin

Remek napot fogtam ki, megfogtam életem csukáját, első pergetett vörösszárnyú keszegeimet, sügereket, csukákat és egy balint. Hazafelé volt még egy kis időm, gondoltam néhány domival felteszem a koronát a szombati napra. Két pergetett domi után megfogtam életem első jászkeszegét, de nem tudtam lefényképezni mert épp akkor kaptam egy hívást, szóval inkább útjára engedtem halamat.


a nap végi domi



Igazán változatos teríték sikeredet ezen a szuper szombaton!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése