2011. augusztus 17., szerda

Beszámoló ---- kéthetes szabi 4. Gyöngyös és vasi vizek

Az idei legyező OB-n kötöttem ismertséget Monos Tibivel mely szép lassa igazi horgászbarátsággá fejlődött. Sokat beszéltünk telefonon a különböző hazai pisztrángos vizekről, a vizek védelméről, a halak örzéséről valamit a nem letező hazai horgászkultúráról. Sajnos még nem tudjuk a megoldást és kétlem, hogy mi tudnánk produkálni a megoldást. Talán ha majd több olvasóm is lesz, többen követik a beszámolóimat akkor majd érdemes lesz megjeleníteni az szerintem ideális horgászkultúrát és az ennek megfelelő feladatmegosztást és szerkezetet.

Na de térjünk vissza a múltba, mikor a szabim alatt Tibor szakított időt arra, hogy együtt túrázzunk a vasi vizeken. A tervünk az volt, hogy a Gyöngyöst horgásszuk végig a határtól Szombathelyig, mivel a Zala a barátságtalan arcát mutatta. Mivel 2 napja esett, ezért félelmünk megalapozott volt, de felesleges. A szebbik arcát mutatta a Gyöngyös, ezért elmentünk a határhoz és közel 200m gazolás ( 2m-nél magasabb ) megtaláltuk a patakot is. Sajnos a parton friss lábnyomokat fedeztünk fel, valaki megelőzött minket!

De ha már ott voltunk akkor megpróbáltuk a patakot, sajnos hiába a sok tökéletesnek tűnő hely sehol sem adott halat a víz...

talán az akadó mögött?

akad az akadó

a bokrok alatt sem volt
Lassan eljutottunk a duzzasztásig , "megúsztuk" kapás nélkül. Itt a zúgó mögött láttunk még némi esélyt, de ott sem voltak sem domik sem pisztrángok.
Ekkor egy fickó szólt, hogy 15 perc múlva inditják a turbinákat, kb 30cm-t fog emelkedni a víz. Ez még nem lett volna veszelyes, de a duzzasztott víz teljesen kakaó volt. Így arra gondoltunk, hogy megelözzük az eresztett vizet és meghorgásszuk az alsó részeket. Innentől kezdve csak futás és szenvedés volt a peca, sehol sem találtunk megfelelő vizet. Meglátogattuk a Perintet is, de a víz nem volt megfelelő. Az Arany-patak ellenben szinte teljesen kiszáradt.

A napot Tibor mentette meg egy éppen tenyérnyi domolykóval, de én sokat tanultam a nimfák használatáról, a csalik vezetésésről, a víz megközelítésésről valamint a pisztrángok lehetséges tartozkodási helyeiről.