2011. szeptember 26., hétfő

Zalai legyezés és UL pergetés - szombat

Nagyon vártam a hétvégét, mivel újra lejuthattam az egyik kedvenc folyóm partjára és most horgászható is volt a víz. Idén szinte mindig akkor jártam Egerszegen , mikor egy zápor a duplájára duzzasztotta a vizet így esélytelen volt a legyezés és a pergetés is.
Szombat reggel hajnalban már a kedvenc szakaszomnál voltam, domikra céloztam de tudtam, hogy itt akár pisztráng is lehet, mivel az összes zalai nemes halam ezeken a szakaszokon jött. Sajnos a part kissé átalakult, a vízügy megritkította a növényzetet mely avval a veszéllyel jár/járt , hogy a nyári hónapokra a sebesek máshova vonulnak.


Mivel még sötét volt ezért a pergető cuccot vettem elő, ekkor még ez az esélyes felszerelés. Szigorúan 1 ágú szakáll nélküli horgokkal szerelt hornetekkel és egyéb lengyel és magyar mesterek kétkezi munkáit dícsérő csalikat használtam. Sajnos egy kapásom sem volt a wobblerekre, a nap is felkelt így tovább álltam. „Szögre” akasztottam a pergető cuccot ,  előkerült a kicsi Traum River botom, a magam kötötte nimfák és nedves legyek ( imádok saját magam készítette csalikkal horgászni, mindig eszembe jut miről álmodoztam mikor megkötöttem Őket a szezon elején). 
a kedvenc helyem ... volt?
Olyan szakaszt vallattam, ahol tavaly még mindig 10 domi  felett sikerült fognom, s idén még pisztrángot is akasztottam ( ami sajnos leverte magat ). Szomorú kép fogadott, a fák többsége kivágva, semmi árnyékos hely a halaknak. A pisztrángos gödör fölött egy barkácsolt gyaloghíd fogadott. Lehangoló látvány… Kötelességből átvizsgáltam a  gödröt de nem volt egy csípésem sem, kissé fentebb azonban egy kis domi csábult el már a második emelésre , simán megreptettem  és egy fotó után már úszott is vissza.

az első halam a hétvégén
Sokáig eseménytelen volt a horgászat, pedig olyan helyeken jártam ahol szerintem mindenki legalább 1-2 domit belelát de akár sebest is. De döglött volt a víz.



jó haltartó hely... vagy vidrát rejt?  itt is semmi
A folyásiránynak lefelé már kevesebbet gázoltam, több volt a parti peca mert a két fél nap alatt közel 6km-t akartam bejárni ( többnyire ismeretlen szakaszokat ). Egy híd alatt kb 150m-re egy kisebb gödörnél az első alkalommal elkapta egy szebb domi a nimfamat, ekkor úgy érztem , hogy megtaláltam a halakat, de már nem volt több kapásom.

második domi

Délelőtt 9kor már be is fejeztem a horgászatot, mert mennem kellett szüretelni . Innen folytatom majd a következő beszámolót, de az majd vasárnap lesz.

szombaton semmi... vasárnap?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése