2011. szeptember 12., hétfő

Guide

Már elég sokat horgásztam e kis patak szakaszon , hogy olyan barátokat hívjak el akikkel érdemes megismertetni es megszerettetni a cserkésző, patakban gázoló horgászat szépségét és örömét.

Szombat reggel Zalán barátomnál találkoztunk, majd "konvojban" utazva megérkeztünk a  célállomásra. Zalán kapott tőlem egy neoprém melles csizmát, de csak a derekáig húzta a meleg miatt.

A felső részen kezdtük a horgászatot, mivel szép domolykó fogásokban reménykedtem de sajnos nem működek a csalik. Még a máskor jól fogható sügerek is elkerültek minket tömegével, csak nekem jött egy nano sügér. Mielőtt a pisztrángos szakaszhoz értünk azért Zalánnak is megjött az első hala egy domi képében.

Amint megérkeztünk a pisztrángos részhez beindult az bolt,  Zalán megfogta élete pisztrángját ( elsőre mellé vágott ) mely a nap végére épp, hogy megtartotta a dobogós helyet ( 27cm mértünk , ekkora volt a taskám ).

2 kanyarral lentebb szintén sebest vártam, de ott egy igen szép domolykó kívánta meg Zalán csaliját ( szintén Zalán rekord , ha jól emlékszem 34 cm).

A zúgó alatt megmutattam mekkora sügerekkel van tele a pálya, a nimfákra jöttek a mini gödrökből a nano sügerek.

Aurél barátom egy nagyobb gödröt elnevezett "aranybányának", mert nem is egy szép sebest adott már. Itthagytam Zalánt, hogy nyugodtan próbálkozzon , míg én egy másik gödrött vallattam. Egy utángyártott polish pheasant tail nimfával próbáltam becsapni a gödör halait. Egy rontott sügér kapás után éreztem egy kis ellenállást, de aztán jött vissza a nimfa, domolykóra gyanakodtam. Visszavezettem a csalimat és az első lebegtetés után már újra kapásom volt. Lágyan beleemeltem a botba, az akció nem maradt el, szép sebes védekezett. Zalán időben érkezett, így készült kép a halról és a fárasztásról. Most mértem meg pisztrángot első alkalommal: 37 cm faroktőig.

Kis szünet következett, majd mutattam Zalánnak 2 "tuti helyet" melyből 1 ujabb rekord halat (   31cm ) sikerült kivarázsolnia, ekkor már Füllig Jimmynek is hívhattuk volna annyira tettszet neki a horgászat.

Visszafelé megprobált sügeret fogni az "aranybányában" mert ott több ütögetést érzett az első alkalommal. Hamar kiparacsolt két sügeret a gödör végéből, mikor ujabb pisztráng jelentkezett be mely rögtön Zalán rekordlistájának élére került. Úgy emlékszem ez a hal elérte a 34 cm-t, igy a domi-sebes rekord 1-1.

Jó kis peca volt.

Zalán szerint a világ ( http://www.sugertanya.hu/ ) és még több kép a horgászatról.


ezért szeretek így horgászni

a hal csak hab a tortán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése