2011. szeptember 27., kedd

Zalai pergetés - vasárnap

Kissé megtört optimizmussal vágtam neki a vasárnapi napnak, most már várt az ismeretlen terep. Az első órákat megint pergetve tettem meg, most több időm volt mert délig szándékoztam maradni. Sokáig semmi sem volt , pedig olyan helyeket dobáltam meg hogy ihajjjjj!! A túra során két malomromot is felfedeztem, volt ott duzzasztás mély gödörel: semmi. A duzzasztás után facölöpök, sodró víz, szélviz és gödör a végén: SEMMI.... Két ilyen gödröt is átkutattam és még egy ütésem sem volt!! Bedölt fákat forgattam fel, találtam apró rákocskákat és más vízi állatkákat szóval kaja az van, de még nem tudom megítélni, hogy ez elég e vagy sem.


ehhez mit szólsz? lennél hal itt??

mennyi liszt készült itt? de miért nincs hal?
  
Ahogy lejjebb haladtam találtam egy gödröt, szépen visszamásztam és az elejéről módszeresen átvizslattam. Már a közepén jártam amikor szedésre lettem figyelmes ( két nap alatt az első  amit láttam!!! ) . Kissé előbbre lopakodtam és a szedés helyére dobtam a wobbrelemet ( süllyedő salmo hornet BT , szintén 1 agú szakáll nélkül) melyet a domi azonnal le is szedett. Nagyon örültem, hogy ma sem maradok hal nélkül! De én a lelkem legbelső bugyraiban azért titokban többre vágytam…
hol vannak a nagyszülők? miért nem védenek titeket??
Csodálatos helyeken jártam, gyönyörűen sütött a nap s a Zala tényleg a legszebb arcát mutatta, de nem volt benne hal vagy csak én botorkáltam benne vakon?. Egyszerűen érthetettlen , hogy ezeken a csodálatos részeken miért nincs hal, miközben volt már olyan urban fishing ahol gyakorlatilag a szemét közül szép domikat lehetett fogni.

Fél óra kolbászolás után megtaláltam a község kis vízbefolyását ami nagy reményekkel kecsegtetett. A csatolt videon látszik, micsoda adottságokkal rendelkező víz ez a kis Zala.

zúgó a Zalán

Itt sem sikerult halat fognom pedig itt rengeteg időt töltöttem el, de maximális kudarc. Szégyenszemre tovább álltam mert mág sok km volt előttem, s nem akartam futóvadlöveszetté tenni a túrát. A zugó alatt 5 percre találtam egy jó kis helyet, domiszag lógott a levegőben. Elsőre folyásiránynak szembe, felfelé az én oldalamat dobtam meg, nem volt akció. Majd megdobtam folyásiránynak megfelelően lefelé is a partoldalt, hogy a környezetemet gyorsan átfésüljem. Szóval második dobásra a jobban vereto hornetet szinte a lábam alatt verte le egy szebb domi, így már ott tartottam ahol tegnap.


hát nem szép?

Mivel az autótól már eléggé eltávolodtam úgy döntöttem, hogy visszatérek és tovább gurulok kicsit. Amint a videon látott zugóhoz értem észrevettem, hogy a zugó felett margás a meder, benne rengeteg törés és rejtek. Gondoltam néhány dobást megér, mielőtt visszatérek az autóhoz. Lefelé dobva nem volt akcióm, de fentről lefelé húzva mintha valami lekövette volna a csalimat, dominak gondoltam az árnyat. Még  dobok néhányat, csak nem hagyok itt domit mikor ekkora az ínség. Negyedik dobásra meg is akasztottam a halat , amit csak egy pillanatra láttam. Most lehet, hogy csak én beszélem be magamnak, de a védekezése alapján egy méret feletti ( 22-25cm) sebes lehetett a tettes, de a második szaltó után meglógott. Szörnyen csalódott voltam, ebben az évben még nem jött össze a zalai pisztráng, de legalább van MÉG.
még egy malom ... volt...

PS)  a videó és a képek (mint mindig) NOKIA N9-el készültek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése