2013. március 4., hétfő

Bosszút álltam a fekete sügereken :)

Soha nem szívtam még annyit horgászat közben, mint mikor fekete sügérre horgásztam. Általában fogtam 1-1 halat, s néha beesett néhány kicsi csuka és süllőcske. Szóval szigorúan véve nem voltak nullás napok, de a magam mércéjével mérve ezek közt szinte mind betli szagú volt.

A külföldi fórumokon olvasgatva mindenütt a kora tavaszi időszakot helyezik előtérbe a feketesügér horgászatánál. Ekkor - a jégveszte után s az ívás kezdete közti időszakban - jönnek ki az éhes halak a hideg mély részekből és kezdenek neki a nagy zabálásnak. Ebben az időpontban lehet megfogni a legnagyobb eséllyel az év fekáját.

Február utolsó napja igen jónak ígérkezett. Két napja nem volt fagy hajnalban ( nem úgy mint március első napjaiban ), a délutáni hőmérséklet elérhette a 15C is az időkép szerint , s csak szórvány felhőkre számíthattunk. Tudtam, hogy a tóparton lesz  a helyem. Ebben a hideg vízben nem akartam belly-be ülni, s a partról sem ideális a legyes peca így otthon hagytam a motyót ami nagy hibának bizonyult.

A napijegy megvásárlása után nem sokkal már a vízparton álltam, de az ívásra készülő csukákon kívül csak rajukban úszó küszöket találtam. Megkezdődött a halak keresése és a reménykedés, hogy lassan kiállnak a part közelébe.

kis pontyok vagy kárászok?

volt a csapatban néhány nagyobb vörösszárnyú is
Érdemes ilyenkor még a szélvédetebb és hosszabb napsütésben részesülő helyeket keresni, itt nagyobb eséllyel találjuk meg a halakat. Én egy kárászokból ( kis pontyokból?), vörösszárnyúakból álló kisebb csoportot vettem észre elsőnek, s most nagyon hiányzott a legyes cucc. A kis stégről jól lehetett volna fogni belőlük minden bizonnyal. Egy kis időt elszórakoztam velük, hátha kisebb gumihalakkal ki tudok váltani néhány kapást, de csak kísérték a kis kopytot.

Értékes 10 percek mentek el a feketesügerek keresgélésével mire ráakadtam egy 40-50 fős csoportra, szerintem úgy 20-30 cm-es példányok alkották a csapatot. 

Egy fa törzséhez lopóztam, s az mögül dobálgattam a csalikat. Tudtam, hogy még nem gyorsultak fel a halak, így nagyon lassú pecát kell produkálnom. Próbálkoztam elsőnek DS-al, de az érdeklődésen kívül mást nem tudtam kicsikarni. Idegörjítő látni a tiszta vízben, hogy 6-8 feka nézi érdeklődve a DS csali lassú vergődését, de az Istennek sem akarják leverni. Hol van az a mohóság amit az USA fórumok ígértek???? Próbálkoztam szoknyás jig-gel, Texas rig-gel is , de semmi eredmény. Ekkor elhatároztam, hogy a nyári siker csalihoz fordulok, s a méz színű gumihalakat fogom lassan vezetni a talajon.

Na ettől az időponttól új időszámítás vette kezdetét! Rengeteg kapásom volt, s a halak kis százalékának sikerült megszabadulnia a horogtól. Ha jól számoltam 22-23 sügeret akasztottam meg, s talán 5-6 darab úszta meg a kézbe vételt. Az ember egy idő után már fényképezni is elfelejt, csak élveztem a horgászat minden pillanatát.

 
az első idei feketesügerem






az utolsó amit fényképeztem
A halak 20-30cm-es méretben jöttek, amint megjósoltam a csapat láttán. Néha megzavarta a horgászatomat egy-egy érdeklődő csuka, ekkor pihenőt rendeltem el. Nem szerettem volna még véletlenül sem, hogy a most még gyorsabb ragadozó felszedje a sügereknek szánt csalit. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy miközben a folyók áradnak és tilalom védi a pergető horgászok legfőbb szákmányait, addig van lehetőségem ilyen szép halakra pergetnem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése