2013. március 12., kedd

Megunhatattlan :) :) :) ....

A várpalotai horgászat óta fáj a vállam, a ruháimat alig tudom felvenni. Szerencsére tegnap kiderült az otthoni száraz próbán, hogy a pergetés közben ez nem zavar (alkarból simán dob az ember ). Legyezés már más tészta, de megoldható.

Reggel 10-re érkeztem meg a tó partjára. Ami meglepő volt, hogy a kis öböl vize nem volt annyira tiszta, mint az előző alkalommal mivel kezd éledezni a természet. Most a kis pulse ( sajnos leamortizáltam a peca során, mivel beakadt a spicce és letörtem :(  ) volt a soron, de a bevált csalin nem változtattam. Nem láttam sehol sem a sügereket, ellenben sok szép vöröst és talán kisebb balinokat vettem észre a nádtorzsák közt. Úgy ítéltem meg, váltok legyes botra mert ha tovább erőltetem a sügereket akkor lehet üres kézzel megyek haza.

A kis fekete tyúk nyak toll legyeimet ( fekete biots farok ) a vörösök is zabálták, nemcsak a domik. Ami igazán nehézzé tették a legyezést azok a parti fák s a 3-4m magas parti nád voltak. Ekkor elgondolkoztam a belly összerakásán, mert léggyel több békéshalat lehetett volna fogni.
szép vörös

nem jó kép, de ő volt nap első hala

nagyon aktívak voltak délelőtt
Dél körül aktivizálódnak a fekák is, bár az ívó csukák sokszor megzavarták a halakat. Ekkor újra előkerült a pergető felszerelés ( ekkor még a pulse ), de valahogy nem működött a dolog. Mondom a víz is kissé más volt, s úgy gondolom a botom sem volt megfelelő ehhez a lassú pecához. Hiába csak 1-8gr-os a pálca, a spicc kissé merev így nem lehet megfelelően pöckölni a csalit a fenéken.
a kis öbölben három hasonlót fogtam
Botomat törtem, már csak 1 órám volt az indulásig... gondoltam meg sem kellene nézni a III-ast. De még soha nem horgásztam arra, így nem haza kanyarodtam, hanem jobbra a III-as felé. Itt újra a Megaforce Jig került a kezembe, s a bevált 0,06-os nanofil került az orsó dobjára. Elsőre csak végigsétáltam a felső ösvényen, megismerni a terepet és reméltem látok néhány fekát sürgölődni a part közelében.

A "régen" bevált csali került a FC előke végére, s máris repült az első stég lábához a parti fák takarásából. Első dobásra sikerült egy 25cm feletti sügeret akasztanom, itt a víz is tisztábbnak tűnt. Nem tudom megmondani, hogy minek köszönhető a gyors siker: a tisztább víznek vagy a bot tű spiccének? Én hajlok a bot felé, úgy gondolom, hogy a puha spicc tompítja a kezem mozdulatait, s így természetesebb hatást kelt a víz alatt.

Majd egymás után fogtam két igen szép sügeret, úgy gondolom ezek már 35-40cm közötti példányok. Az első nagy csak egy perc után mutatta meg magát, s ha a stégen nincs a helyi szokás szerint otthagyva egy méretes merítő akkor nagyot kellett volna tornáznom a halért.
egyik legszebb halunk a sebes után
 
Felirat hozzáadása

lusta voltam megmérni a botot

óriás száj, de tudom van nagyobb is :)

"nehéz" volt kitartani
Mivel a stégek nagy része itt betonból készül, így könnyebb a halakhoz közelebb lopózni. Ki is használtam ezt a lehetőséget, s fogtam még jó néhány sügeret a 25-30 cm-es tartományban. Végül is szuper kis napot zártam újfent. Fogtam 3 szép vöröst léggyel és tíz fölé mentem sügerekből is. Most jön egy jó kis lehűlés a hétvégére, így ha szerencsénk van akkor újra beleléphetünk ugyan abba a folyóba amint újra visszamelegednek a hazai vizek.
Ő "kicsi"

5 megjegyzés:

  1. Gratulálok! szép fogások! kicsit irigykedem,hogy itt nincs ilyen víz... :)

    VálaszTörlés
  2. Grat! Szép halak.
    Sajnálom, hogy botod törted.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Ismét csak gratulálni tudok! Nem semmi fekuszok! :)
    Ugyanaz volt a nyerő csali, mint az előző peca során?

    Máté
    largemouth.blog.hu

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok Pali!
    Szépek a vörösek és a feketék is! :)

    VálaszTörlés